Ar Jūs dažnai pilatės degalų?

vtv.lt

Lietuvos vairuotojai degalų linkę piltis mažesnius kiekius, tačiau dažniau.

Beveik 75 procentai vairuotojų degalų asmeninėms reikmėms pilasi mažiausiai vieną kartą ar kelis kartus per savaitę – parodė „ORLEN Lietuva“ degalinių tinklo inicijuota visuomenės nuomonės apklausa.

„Dauguma vairuotojų vienu metu vidutiniškai įsipila po 20 – 25 litrus degalų, todėl į degalinę jie užsuka dažniau. Degalinės lankytojų taip pat padaugėja prieš savaitgalį ir darbo savaitės pradžioje, – sakė „ORLEN Lietuva“ degalinių tinklą valdančios AB „Ventus–Nafta“ komercijos direktorius Saulius Žilėnas.

Apie 24 procentus vairuotojų degalus asmeninėms reikmėms pilasi bent kartą per mėnesį ir beveik 2 procentai nors kartą per tris mėnesius.

 

Iš visų veiksnių Lietuvos vairuotojams labiausiai svarbi degalų kaina ir kokybė. Šias savybes, kaip pačias svarbiausias, pažymėjo daugiau kaip 82 procentai apklaustų vairuotojų.

„Degalų kaina yra jautriausias ir pats svarbiausias veiksnys vartotojams, tačiau beveik visi kainą akcentavę vairuotojai pažymi ir degalų kokybės svarbą“, – sako „ORLEN Lietuva“ atstovas.

Apie 70 procentų vairuotojų pabrėžė patogaus privažiavimo į degalinę svarbą, o geografiškai išplėtotas degalinių tinklas yra svarbus daugiau nei pusei apklaustųjų.

Apie 63 procentus vairuotojų labai svarbiomis degalinės savybėmis laiko tokias papildomas paslaugas, kaip vanduo stiklams plauti ar oras padangoms pripūsti, tačiau degalus Lietuvos vairuotojai linkę piltis savarankiškai. Paslaugos, kai benziną ir dyzeliną piltų degalinės darbuotojas, pageidautų tik apie 24 procentus apklaustųjų.

Iš visų apklaustų vairuotojų apie 11 proc. prisipažino degalų neperkantys degalinėse, o įsigyjantys ūkininkams skirtą kurą arba degalus atvežamus iš Kaliningrado ar Baltarusijos.

S. Žilėno teigimu, didžiausią nelegalių degalų dalį sudaro neteisėtai įvežamas dyzelinas, o tokie degalai būna iki keliasdešimt centų pigesni nei degalinėse. Tačiau pirkdami nelegalius degalus vairuotojai ne tik daro pažeidimą, bet ir rizikuoja įsigyti nekokybišką produktą.

Visuomenės nuomonės apklausą š.m. rugsėjį atliko tyrimų bendrovė „GFK“.