Dažniausia automobilio "liga" – smulkus gedimas

vtv.lt

17 proc. vairuotojų per paskutinius 12 mėn. susidūrė su smulkiais automobilio gedimais, 15 proc. kelionę turėjo laikinai nutraukti dėl pradurtos padangos, 10 proc. vairuojamų automobilių kelionės metu turėjo būti tempiami, 8 proc. patyrė didelius automobilio gedimus, 4 proc. vairuotojų kelyje nenumatytai sustojo, nes pritrūko degalų, o 2 proc. vairuotojų buvo užtrenkę raktelius automobilio viduje.

Tai parodė „PZU Lietuva“ užsakymu „TNS-Gallup“ atlikto reprezentatyvaus tyrimo duomenys.

 

 

Per tris šių metų ketvirčius „Regitroje“ buvo užregistruota 145 tūkst. automobilių. Naujos transporto priemonės sudarė tik 12,6 proc. visų įregistruotų automobilių. Draudimo bendrovės „PZU Lietuva“ duomenimis, daugiau negu pusė iš 1,5 mln. Lietuvoje eksploatuojamų automobilių bent kartą per metus sugenda.

„PZU Lietuva“ Žalų departamento direktoriaus Ričardo Morkvėno teigimu, pusę dažniausiai pasitaikančių automobilio gedimų sudaro problemos, kylančios dėl neužsivedančio variklio. Likusius 50 proc. sudaro kiti gedimai ar įvykiai: automobilio apgadinimas eismo įvykio metu arba trečiųjų asmenų nusikalstamos veiklos padaryta žala (išmuštas langas, sulaužytos spynos, pradurtos padangos), automobilio elektros instaliacijos gedimai, užtrenkti automobilio rakteliai, į baką įpiltas ne tos rūšies kuras ar nuleista padanga“, – vardija ekspertas.

Pasak jo, keliaujant automobiliu, pasitaiko techninių automobilio gedimų ar baigiasi kuras.  Kasko draudimas dažniausiai dėl tokių atvejų atsiradusių išlaidų nekompensuoja. „Tyrimai rodo, jog netikėtos situacijos ir automobilių gedimai keliuose įvyksta pakankamai dažnai. Todėl mes siūlome vairuotojams iš anksto pasirūpinti galimų problemų kelyje sprendimu. Atsižvelgdama į dažniausiai pasitaikančius trukdžius keliuose, „PZU Lietuva“ teikia  du į Kasko draudimą integruotos pagalbos variantus, pritaikytus kelionėms Lietuvoje ir į užsienį. Jie suteikia visapusę apsaugą nuo kelionėje kylančių techninių įvykių, kurie trukdo pasiekti kelionės tikslą“, – sako R. Morkvėnas. Pagalbos draudimas garantuoja papildomų išlaidų, atsiradusių dėl techninių gedimų kelyje, kompensavimą – smulkų remontą kelyje, kuro pristatymą, nakvynės, vairuotojo ar pakaitinio automobilio suteikimą, transporto priemonės saugojimą ir transportavimą.

Pagalbą kelyje teikiančios bendrovės „Euro Asista“ duomenimis, dažniausiai automobiliai genda pirmadieniais. „Savaitgaliais didelė dalis vairuotojų automobilius palieka aikštelėse – juos naudoja mažiau nei darbo dienomis, tad pirmadienio rytais pradedant kelionę dažniau susiduriama su nemaloniais netikėtumais – neužvedamu varikliu ar problemomis kuro sistemoje“, – teigia bendrovės „Euro Asista“ direktorius Saulius Kundrotas.

Pasak jo, apie 70 proc. automobilių gedimų įvyksta miestuose, o likusius 30 proc. sudaro gedimai užmiestyje. Jis pastebi, kad daugiau gedimų pasitaiko smulkiuose regioniniuose keliuose, o autostradose ir automagistralėse kelionės yra sėkmingesnės. Tuo tarpu viena dažniausių kelionės nutraukimo priežasčių – nuleistos ar sprogusios padangos atvejų – pasitaiko tiek pat dažnai ir mieste, ir užmiestyje.

„PZU Lietuva“ duomenimis, 56 proc. visų KASKO draudimo išmokų yra iki 1 tūkst. litų. Iš viso per aštuonis šių metų mėnesius „PZU Lietuva“ klientams, apsidraudusiems KASKO draudimu, išmokėjo per 19 mln. litų – tai yra 27 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Lietuvos draudimo rinkoje pagal KASKO draudimą šiemet buvo išmokėta 167 mln. litų. Šis skaičius per metus išaugo 26,2 procento.

Reprezentatyvus tyrimas buvo vykdytas birželio mėnesį CATI metodu. Apklausoje dalyvavo 500 respondentu iš visos Lietuvos. Ji reprezentuoja visos Lietuvos 18 – 74 metų gyventojus.