5 patarimai, kaip sėkmingai išieškoti skolas ir užkirsti joms kelią

Daugeliui finansų srityje dirbančių specialistų ir darbuotojams, atsakingiems už įmonės skolų išieškojimą, tenka nemažai iššūkių. Pirmiausia privalu stebėti operacijas, įplaukas ir kt., galiausiai, vertinti klientų kreditingumą bei atlikti kitas panašaus pobūdžio užduotis.

Skolų išieškojimas iš fizinio asmens ir iš įmonės prasideda nuo užklausų siuntimo, telefoninių skambučių, o sėkmės atveju, baigiamas lėšų pervedimu į įmonės banko sąskaitą. Tačiau ne visada viskas vyksta taip paprastai ir greitai. Šį procesą gali trikdyti daugelis veiksnių, tad labai svarbu:

  •   iš anksto būti susipažinus su veiksmingiausiais skolų išieškojimo metodais;
  •   žinoti, kad visuomet galima kreiptis į įmones, kurios specializuojasi padėdamos klientams išieškoti skolas.

Tiesa,  sėkmingas skolų išieškojimas – tai ne tik pakitęs neapmokėtų sąskaitų statusas: tai ir strategijos, kaip užkirsti kelią naujoms skoloms, metodai, padedantys atgauti skolas, kai viskas klostosi ne taip, kaip tikėjomės. Taigi, prieš gilinantis į sprendimus, verta atidžiau panagrinėti tipines skolų išieškojimu užsiimančių įmonių problemas.

Skolų išieškojimas: pagrindiniai iššūkiai ir proceso trūkumai

Skolų išieškojimo procese dažnai pasitaikantys iššūkiai – daug neapmokėtų sąskaitų, limituotas laikas: ne paslaptis, kad skolų išieškojimas atitraukia įmonių darbuotojus nuo pagrindinių užduočių, tačiau problemų pasitaiko daugiau ir įvairesnių, pavyzdžiui:

  •   Nenuoseklūs ir pasenę duomenys. Duomenys atlieka labai svarbų vaidmenį skolų surinkimo procese. Nemažai problemų gali kilti dėl neišsamios arba netikslios informacijos. Pavyzdžiui, įmonės skolas išieškantys asmenys gali laiku negauti visų duomenų, todėl veltui gaiš laiką bandydami susisiekti su skolininkais, kurie iš tikrųjų skolas jau apmokėjo. Taigi, viena iš potencialių problemų – pertekliniai veiksmai.
  • Nepakankamas kontaktavimas su skolininkais. Labai svarbu bendrauti su skolininkais, ieškoti abiem pusėms palankaus kompromiso. Asmenys, užsiimantys įmonės skolų išieškojimu, gali sutelkti dėmesį į mažiau probleminius klientus, kurie ir taip būtų apmokėję skolas, vengdami teikti pirmenybę užkietėjusiems skolininkams, kuriuos skambučiais ir žinutėmis atakuoti būtina dažniau. Taigi, tai nutiesia kelią į kitą aprašomą problemą.
  •       Netinkamas klientų prioretizavimas. Įmonių skolas išieškantys subjektai, norėdami nusistatyti prioritetus, dažnai remiasi statistiniais parametrais, pavyzdžiui, mokėjimo terminais, sąskaitų faktūrų verte, kliento veiklos sektoriumi ir pan. Tačiau kartais pravartu vadovautis visai kitais ir nebūtinai standartiniais kriterijais.
  •       Kontrolės trūkumas. Vadovams svarbu reguliariai tikrinti, ar skolų išieškojimo procesas yra efektyvus. Nekontroliuojant proceso ir tuo užsiimančių darbuotojų, kai kurios skolos tiesiog gali būti ignoruojamos, o visas procesas nebūti toks sklandus, koks turėtų, ilgai užtrukti.

Taigi, o dabar – 5 patarimai, kaip išvengti skolų

  1. Įvertinkite kliento kreditingumą. Prieš pradedant bendradarbiavimą su įmone, pirksiančia iš Jūsų prekes ar paslaugas, labai svarbu pasidomėti tos įmonės kreditingumu. Vienas paprasčiausių būdų greitai ir lengvai sužinoti, ar įmonė yra moki – pažvelgti į kredito rizikos grafą tinklalapyje Rekvizitai.vz.lt.
  2.   Parenkite aiškią sutartį, kurioje numatytos visos mokėjimo sąlygos ir politika. Jos turi būti aiškios (be dviprasmybių) – t. y. lengvai suprantamos ne vien tik teisininkams. Sutartis padės klientams išsiaiškinti Jūsų lūkesčius bei susipažinti su mokėjimo terminais, išvengti nesusipratimų. Sutartyje būtina numatyti ir delspinigius už laiku neįvykdytus mokėjimus.
  3.   Suteikite daugiau lankstumo. Jei klientas pateko į sudėtingą finansinę situaciją, galite suteikti jam galimybę mokėti dalimis. Būtent lankstumas ir leidimas atlikti dalines įmokas rodo norą dirbti su šiuo klientu ir didina tikimybę, kad skolą pavyks atgauti sėkmingai.
  4. Pasitelkite dirbtinio intelekto galimybes. Skolų išieškojimo procese taip pat galima pasitelkti dirbtinio intelekto įrankius. Jie leis atskirti rizikingesnius klientus, informuos apie pasibaigusius sąskaitų apmokėjimo terminus, siųs klientams priminimus ir t. t., todėl skolų išieškojimas iš įmonių, taip pat iš fizinio asmens tampa efektyvesnis.
  5.   Skatinkite išankstinius mokėjimus. Apgalvokite galimybę klientus už laiku ar anksčiau termino apmokėtas sąskaitas paskatinti. Galima pritaikyti tam tikro dydžio nuolaidą, už tą pačią kainą išsiųsti daugiau prekių, pridėti dovanų ir pan. Šios priemonės padeda puoselėti teigiamus santykius.

O jeigu šiuo metu Jums aktualus skolų išieškojimas Vilniuje, skolų išieškojimas Lietuvoje ar net už jos ribų, tačiau nepasitikite savo jėgomis, geriausia patikėti šią paslaugą profesionalams, sukaupusiems daug žinių ir patirties. „Linden“ – tai kvalifikuotų teisininkų komanda, turinti patirties išieškant klientų skolas ir suteikianti daug garantijų, kad skolą pavyks atgauti. Įmonėje dirbantys specialistai taip pat gali padėti parengti sutartis, iki minimumo sumažinančias klientų piktnaudžiavimą ir vėluojančius atsiskaitymus. Taigi, jei nenorite, kad skolos trikdytų ir apribotų Jūsų veiklą, „Linden“ maksimaliai padės išvengti skolų naštos.