Vairavimo mokyklos – ant bankroto slenksčio, o „Regitra“ didina įkainius

alfa.lt

Panašu, kad vairavimo mokyklų klestėjimo laikai jau praeityje. Dar neseniai naujai „iškeptų“ vairuotojų konvejeris dirbo maksimaliu pajėgumu, mokyklose iki vėlyvo vakaro degė šviesa, o žmonės bandė išsikovoti patogesnį laiką praktiniams užsiėmimams. Atrodo, viena paklausiausių profesijų Lietuvoje buvo vairavimo instruktorius. Deja, dabar ir jie pildo pastaraisiais metais gerokai išaugusias bedarbių gretas.


Mokinių – penkis kartus mažiau
Vienoje vairavimo mokykloje dirbantis instruktorius Vytautas M. pasakojo, kad norinčiųjų išlaikyti teises skaičius smuko perpus. „Dabar daug mažiau žmonės nori mokytis. Jie paprasčiausiai neturi pinigų. Juk ne visi gali mokėti daugiau kaip 1000 litų. Mūsų mokykloje besimokančių vairuoti skaičius sumažėjo maždaug perpus. Sumažėjo ir teorijos klausytojų grupės“, – pastebėjimais dalijosi pašnekovas. Vienos didžiausių – Ikonikovo vairavimo mokymo įmonės savininkas Vladimiras Ikonikovas net nebandė slėpti, kad nesėkmių prispausta bendrovė jau nežino, ko griebtis. „Pasakyti, kad mokinių sumažėjo, nepasakyti nieko! Žinote kiek smuko mokinių skaičius?! Penkis kartus“, – nuogąstavo jis.

Verslininkas pripažino, kad jei mokinių skaičius ir toliau išliks žemas, įmonė nesugebės laiku atsiskaityti už automobilių nuomą. Anot jo, tai reiškia, kad įmonei teks atsisakyti ne tik automobilių, bet ir darbuotojų. „Visi automobiliai pas mus įsigyti lizingu, o pinigų nėra. Jei žmonių nepadaugės, automobilius teks grąžinti, o darbuotojus išvaryti – jie papildys bedarbių gretas. Ir taip jau daug dėstytojų ir instruktorių liko be darbo, dabar tokių bus dar daugiau“, – prognozavo V. Ikonikovas. Vairavimo mokyklos „Dorkanas“ direktorius Audrius Stramkauskas apie sumažėjusį klientų skaičių kalbėjo nenorom, tačiau patvirtino, kad poreikis mokintis vairuoti šiuo metu sumenkėjo. Jo vertinimu, tai yra bendra šiandieninės ekonominės situacijos tendencija.

A. Stramkauskas pabrėžė, kad geri instruktoriai darbo turi: „Geri instruktoriai, kurie vertina savo darbą, turi mokinių. Geras instruktorius į darbą žiūri pozityviai. Kalbant bendrai, poreikis mokintis yra sumažėjęs ir dabar vyksta natūrali atranka. Grupės, be abejo, sumažėjo, tačiau sumažėjimas yra visose srityse, todėl nieko naujo aš nepasakysiu. Paklausa paslaugų sferoje sumažėjo.“ Deja, galimas dalykas, kad greitai net ir patys geriausi instruktoriai liks be darbo. Valstybės įmonės „Regitra“ generalinis direktorius Ramutis Oleka alfa. lt patvirtino, kad laikančiųjų egzaminus skaičius krenta kas mėnesį. „Jei lyginsime su praėjusių metų sausio- vasario mėnesiais, tai egzaminus ateina laikyti 1000 mažiau žmonių“, – teigė jis.

Kainas didins

Dažnai laukiame, kad smukus paklausai, atpigs paslaugos kaina, tačiau vairavimo mokyklų savininkai vienbalsiai tvirtino, kad galimybių mažinti kainas kol kas nėra. „Kainos mes nemažinome, juk sąnaudos nesumažėjo, o tiktais didėja. Neturime galimybių mažinti kainas, o ateityje kainas, kaip ir visur versle, diktuos rinka“, – alfa.lt komentavo A. Stramkauskas.

V. Ikonikovas tikino, kad kainų mažinimas reikštų, kad ne už kalnų įmonės bankrotas. „Kainų mes nemažiname, nes tada visai žlugsime. Manau, kainas reikėtų didinti, nes dabartiniai įkainiai yra minimalūs. Šiandien pas mus numatytas susirinkimas, spręsime, ar didinti kainas. Dabar tokia situacija, kad žmonių stygių kompensuosime kaina. Paslaugų kainas didinsime, o darbuotojų atlyginimus mažinsime“, – niūrią bendrovės ateitį piešė jis.
Ikonikovo vairavimo mokyklos savininkas kartu pasipiktino ir „Regitros“ darbo principais: „Ką daro „Regitra“? Jie – monopolistai. Žmonių sumažėjo ir jie vairavimo egzamino kainą padidino iki 110 Lt. Už 20-30 minučių jie prašo 110 Lt, o pas mus pusantros valandos važiavimas kainuoja 70 Lt. Į „Regitrą“ ateina egzaminui pasiruošęs žmogus, o mes mokiname neišmanėlius, kurie daužo mūsų mašinas.“