Lietuvos automobilių rali-kroso čempionate nugalėjo mažeikiškiai

Lietuvos automobilių rali-kroso čempionate čempionų vardą iškovojo „Auto-Technoma“ sporto klubas. Mažeikiškių klubo atstovas Vainius Žulys tapo ir čempionato nugalėtoju 1A divizione. Aplenkęs Vaidą Navicką ir Evaldą Brazauską, V. Žulys surinko 56 įskaitos taškus ir antrus metus iš eilės įrodė esąs pajėgiausias diviziono lenktynininkas.

 

Rygoje vykusių IV-ojo Lietuvos automobilių rali-kroso čempionato (LARKČ) etapo varžybų metu pelnyti taškai šalies čempiono titulą užtikrino ir 1 divizione lenktyniaujančiam Kazimierui Gudžiūnui.

 

Jau ketvirtą kartą savo sportinėje karjeroje tapęs Lietuvos rali-kroso čempionato nugalėtoju „Ford Puma“ automobiliu lenktyniaujantis šilutiškis – vienas labiausiai patyrusių šalies rali-krosistų, savo biografijoje turintis ir Šiaurės Europos zonos (NEZ) rali-kroso čempiono titulą.

 

Antroje ir trečioje 1 diviziono vietose likusius varžovus – Vadimą Kiškurno bei Vitalijų Plastininą – surinktais įskaitos taškais K. Gudžiūnas aplenkė beveik dvigubai (K. Gudžiūnas – 46 taškai, V. Kiškurno – 28 taškai, V. Plastininas – 19 taškų).

 

Paskutinis LARKČ etapas nebuvo sėkmingas iki tol čempionato 4 divizione užtikrintai pirmavusiam Ramūnui Macijauskui: treniruočių metu sugedus jo „VW Golf III“ varikliui, pirmoji vieta čempionate atiteko latviui Martinsui Poriečiui. Vos 1 tašku nusileidęs nugalėtojui R. Macijauskas užėmė antrąją vietą, tačiau sporto klubo „Auto-Technoma“ vadovas per daug neapgailestauja: „Svarbiausia – komandinė pergalė! Visų divizionų lyderių tarpe – mūsų klubo sportininkai: Vitalijus Plastininas iškovojo trečiąją vietą, aš pats – antrą. Negaliu nesidžiaugti Vainiaus Žulio pergale – jis jau antrus metus iš eilės įrodė savo pranašumą! Jei finansinės galimybės leistų dažniau dalyvauti tarptautinėse varžybose, Vainius tikrai būtų rimtas konkurentas ir Centrinės Europos zonos (CEZ) rali-kroso čempionato dalyviams: birželio mėnesį varžybose Lenkijoje jis užėmė II-ąją vietą, aplenkęs ne vieną rimtą varžovą su daug galingesne technika nei jo vairuojamas „VW Polo“ automobilis“.

 

„Pasibaigus šių metų LARKČ belieka pasidžiaugti dėl akivaizdžiai augančio rali-kroso populiarumo: nors sezono pradžioje ir buvo abejonių ar susirinks pakankamai dalyvių, kad čempionatas įvyktų, tačiau rezultatai kalba patys už save. Nors jaunimo grupės varžybos ir neįvyko, tačiau kitų divizionų įskaitose jau varžėsi po 17-18 dalyvių, kaip ir prieškriziniais laikais. Ir pergalės skonis nepalyginamai malonesnis, kai varžovų daugiau.“, – pridūrė R. Macijauskas.

 

Jam pritarė ir Kazimieras Gudžiūnas, ne tik dalyvaujantis varžybose, bet ir organizuojantis varžybas savo įkurtoje „Vilkyčių“ rali-kroso trasoje: „Europoje rali-krosas smarkiai populiaresnis nei krosas, daugelyje šalių netgi nėra krosui skirtų trasų. Ir nors dalyvavimas rali-kroso varžybose brangesnis nei krose, tačiau šis sportas žymiai kultūringesnis, mažiau nukenčia dalyvių automobiliai, tad sportininkai vis dažniau renkasi dalyvauti būtent šiose varžybose. Prieš 7 metus pradėtas rengti NEZ rali-kroso čempionatas ženkliai prisidėjo prie šio sporto populiarinimo ir galime pasigirti, jog į varžybas Lietuvoje kasmet atvyksta vis daugiau užsienio šalių lenktynininkų. Liepos pabaigoje Vilkyčiuose vykusiose LARKČ III-iojo etapo varžybose dalyvavo svečiai iš 10-ies valstybių – visai kaip ir Centrinės Europos zonos čempionate“.

 

Lietuvos automobilių rali-kroso čempionato nugalėtojai tradiciškai bus apdovanoti LASF sezono uždarymo šventėje, kartu su kitų automobilių sporto šakų čempionatų prizininkais.

 

Šie metai Lietuvos automobilių sportui ypatingi – liepos 24-ąją sukako 80 metų nuo pirmųjų oficialiai šalyje įvykusių automobilių sporto varžybų – ralio „Aplink Lietuvą“.

 

Šaltinis: automanas.lt