Į Lietuvą atkeliauja žiema

Vos už pustrečio šimto kilometrų nuo Lietuvos esančią Estiją užgriuvo žiema. Sinoptikai prognozuoja, kad žiemos stichija šalį gali pasiekti jau šiąnakt. Perspėjama, kad naktį temperatūra vietomis gali nukristi laipsniu žemiau nulio, o visoje Lietuvoje šlapdribą keis sniegas. Vairuotojai ketvirtadienio rytą raginami būti ypač atsargūs.

 


Vairuotojų laukia plikledis

Hidrometeorologijos tarnybos duomenimis, ketvirtadienio dieną oras daug kur sušils iki vieno ar dviejų laipsnių. Naktinę šlapdribą daug kur jau bus pakeitęs sniegas.

Penktadienio naktį oras dar labiau atvės – nuo vieno iki keturių laipsnių šalčio. Dieną vienas laipsnis šilumos prognozuojamas tik Klaipėdoje, visur kitur bus apie nulį arba spaus šaltukas.

Šeštadienio naktį šals nuo trijų iki penkių laipsnių, dieną temperatūra svyruos nuo nulio iki dviejų laipsnių šalčio.

Naktį į sekmadienį bus dar šalčiau – 5–7 laipsniai žemiau nulio. Dieną vietomis šals nuo dviejų iki keturių laipsnių.

Specialistai perspėja, kad temperatūrai svyruojant apie nulį eismo sąlygos keliuose tampa ypač sudėtingos, dėl nuolat susidarančio plikledžio. Vairuotojai raginami būti atsargūs ir atidžiai stebėti eismo sąlygas.

Kelininkai pasiruošę, tačiau taupo

Praėjusią žiemą nurėžus trečdalį sumos, tradiciškai skiriamos kelių priežiūrai slidžiuoju metų laiku, Lietuvoje nebeliko nė vienos transporto arterijos, kurioje būtų dirbama pagal vadinamąjį „pirmąjį priežiūros lygį“, t. y. kai kelias visas 24 valandas per parą būna atitinkamų tarnybų akiratyje.

Barstys raudoną druską

Visi kiti magistraliniai Lietuvos keliai (maždaug 1,7 tūkst. km) ateinančią žiemą bus prižiūrimi pagal vadinamąjį antrąjį priežiūros lygį, t. y. kelių priežiūros tarnybos šiuose keliuose budės, valys sniegą bei barstys slidumą mažinančias medžiagas nuo 4 iki 22 val. Šie keliai turi būti nuvalyti ir pabarstyti praėjus ne daugiau kaip 3 val. nustojus snigti.

Kai oro sąlygos normalios, ant kelių dangos sniego neturi būti. Sningant ir/arba pustant sniego storis ant važiuojamosios dalies gali būti ne didesnis kaip 5 cm. Esant slidžiai kelio dangai pirmą kartą šiuos kelius būtina pabarstyti iki 7 val. Eismas, esant ypač sudėtingoms meteorologinėms sąlygoms, gali nutrūkti ne ilgiau kaip 4 val.

Šią žiemą kelininkai bus pasirengę išbarstyti apie 80 tūkst. tonų druskos. LAKD specialistai perspėja, kad dalis jos bus raudono atspalvio.

„Tai ta pati valgomoji druska, tik turinti šiek tiek natūralių, spalvą suteikiančių, priemaišų. Jos poveikis keliams ir automobiliams visiškai toks pat, kaip ir įprastos druskos“, – tikino Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) Kelių priežiūros skyriaus vedėjo pavaduotojas Raimundas Indrulėnas.

Ragina saugotis patiems

Kelininkai prašo vairuotojų suprasti, kad neįmanoma per minutę nuvalyti ar padaryti dangą neslidžią visuose keliuose, todėl sudėtingomis oro sąlygomis nuo didelių problemų apsaugoti gali tik atsargumas. Ypač atidžiai vairuoti reikėtų leidžiantis nuokalne, posūkiuose bei viražuose.

Ilgamečiai stebėjimai rodo, kad oro sąlygos žiemos metu važiuojant keliu iš Vilniaus į Klaipėdą gali pasikeisti net iki dešimties kartų. Jeigu Vilniuje spaus 5 laipsnių šaltukas ir bus giedra, tai jau ties Kaunu galima sutikti sniego debesis, o prie Klaipėdos gali lyti lietus.

Pavojingiausios važiavimo sąlygos susidaro, kai oro temperatūra būna apie nulį, nes tokioje temperatūroje ant kelio dangos esantis vanduo virsta ledo kristalais, ir danga, nors ir iš pažiūros tamsi, yra labai slidi. Tokiu metu ypač daug pavojų vairuotojų tyko ant tiltų, viadukų, miškuose, kur krenta medžių šešėliai. Kadangi tokiose vietose kelio dangos temperatūra yra žemesnė, slidi danga susidaro greičiau. Sningant, suprantama, pradedamas valyti kelias, jis barstomas.

Ypač sudėtingos oro sąlygos yra tada, kai sninga ar pusto ilgiau kaip 6 valandas, kai įšalęs kelias po lietaus apledėja, esti lijundra, kai per parą kelias apledėja daugiau kaip du kartus, bei tuomet, kai oro temperatūra dieną nepakyla aukščiau kaip minus 8 laipsniai.

 

 

{alfa2}