Patarimai, kad žiemą automobilis užsivestų

Žiemos pradžioje, paspaudus pirmiesiems šalčiams, nemaža dalis automobilininkų suskumba ieškoti naujo akumuliatoriaus savo automobiliui. Kad jiems palengvintume užduotį, pateikiame keletą specialisto patarimų, kurie ne tik padės pasirinkti gerą akumuliatorių, bet ir pailgins jo tarnavimo laiką.

Norint, kad automobilio akumuliatorius tarnautų kuo ilgiau, svarbu ne tik jį tinkamai pasirinkti, bet ir vėliau prižiūrėti.

 

Specialistai siūlo, renkantis akumuliatorių, atkreipti dėmesį į keletą dalykų – į jo gabaritus ir pagrindines technines charakteristikas: akumuliatoriaus talpumą (Ah) ir startinę srovę (A). Šie rodikliai turi atitikti gamintojo keliamus akumuliatoriui reikalavimus. Gabaritai svarbūs todėl, kad akumuliatorius gerai prisitvirtintų automobilyje, neslankiotų į šalis ar panašiai. Talpumas svarbu tam, kad jo energijos pakaktų automobilio sistemoms aptarnauti.

 

Rekomenduojama ieškoti akumuliatorių specializuotose parduotuvėse, kur galėtumėte, esant reikalui, pasitarti su specialistais. Perkant akumuliatorių turguje, vienas iš paprasčiausių būdų patikrinti, ar akumuliatorius yra kokybiškas – pamėginti jį pakelti. Jei akumuliatorių techniniai parametrai yra vienodi, jie turi sverti panašiai, nes juos sudaro švinas ir elektrolitas.

 

Jei įsigijote naudotą automobilį, keičiant akumuliatorių svarbu žinoti, kur automobiliu iki tol buvo važinėta. Jei jūsų transporto priemonė atkeliavo iš šiltesnių kraštų, pvz., Ispanijos, gali būti, kad jam reikalingas kiek galingesnis akumuliatorius, nei iki šiol jame buvo. Tai pačiai mašinai Ispanijoje gali būti naudojamas 36 ampervalandžių (Ah), o Skandinavijos šalyse – 55 ar net 62 Ah akumuliatorius.

 

Perkant akumuliatorių atsitiktinėje vietoje, parašytais amperais aklai tikėti nereikėtų – jei daugumos parduodamų akumuliatorių srovė yra, tarkim, 400 A, o ant perpus pigesnio akumuliatoriaus parašyta 800A – tokio pirkti nepatartina.

 

Pasitaiko neatsakingų verslininkų, kurie labai pigiai parduoda gaminius su nežinomo gamintojo vardu, pažada nerealius garantijos laikus, o kai iškyla problemos, jie paprasčiausiai dingsta. Todėl nerekomenduojama sprendimą priimti tik pagal gaminio kainą – derėtų pasidomėti ir prekės ženklu,  akumuliatoriaus garantinio aptarnavimo galimybėmis. Kilus abejonių dėl prekybininko patikimumo, geriau rinktis kitą variantą, kad nebūtumėte apgauti.

 

Akumuliatoriaus ilgaamžiškumas priklauso nuo jo pradinio įkrovimo dydžio, lauko temperatūros, poringumo, difuzijos, sieros rūgšties koncentracijos ir kiekio.

 

Žiemą kartais tenka išgirsti priekaištus, kad akumuliatorius užšalo. Specialistas primena, kad  užšąla vanduo tik išsikrovusiame akumuliatoriuje. Pilnai įkrauto akumuliatoriaus elektrolitas gali užšalti prie 65 laipsnių šalčio, o to Lietuvoje dar nebuvo ir, tikėtina, nebus. Tad tikėtina, kad tokiais atvejais, kai akumuliatorius užšąla, reikia atkreipti dėmesį į automobilio techninę būklę, reikia išsiaiškinti, kokios gali būti akumuliatoriaus išsikrovimo priežastys, o tik tada kaltinti akumuliatoriaus pardavėjus.

 

Tam, kad akumuliatorius tarnautų kuo ilgiau, reikėtų laikytis keleto elementarių principų. Pirmiausia reikia nepalikinėti įjungtų automobilio žibintų, išjungus degimą kuo mažiau klausytis radijo, neužvedus automobilio įsijungti kondicionierių ar šildymą. Naujuose moderniuose automobiliuose, kuriuose daug borto kompiuterių, akumuliatorius gali išsikrauti, jei ilgesnį laiką, neužvedus variklio, bus atidarytos durys. Automobilio sistemos, reaguodamos į gautą signalą, susižadina ir ima naudoti energiją. Taip pat nerekomenduojama jungti nešiojamą kompiuterį, telefoną ar kitus priedus prie automobilio maitinimo lizdo, kuomet automobilis neužvestas.

 

Galinga automobilyje sumontuota garso aparatūra reikalauja papildomos energijos, tad į tai taip pat turėtų būti atsižvelgta – galbūt reikalingas galingesnis generatorius, kad akumuliatoriaus tarnavimo laikas smarkiai nesutrumpėtų. Aišku, blogai veikiantis ar visai neveikiantis automobilio generatorius taip pat labai greitai iškraus akumuliatorių. Tai veiksniai, kurie ypač dažnai pasitaiko ir kurių tikrai galima išvengti, taip prailginant automobilio akumuliatoriaus tarnavimo laiką.

 

Jei jau įsigijote naują akumuliatorių, svarbu dar ir nepamiršti teisingai sutvarkyti senąjį. Jei jį išmesite kur pamiškėje ar į buitinių šiukšlių konteinerį, aplinkosaugininkai gali Jus nubausti bauda, kurios dydis gali siekti net 400 litų. Tad rekomenduotina seną akumuliatorių pristatyti perdirbėjams, kurie, atsižvelgdami į svorį, Jums dar už tai ir sumokės.

 

Pas atliekų tvarkytojus pakliuvusios medžiagos, didžioji dalis medžiagų vėl grįžta į rinką ir tarnauja žmonėms kaip nauji produktai. Beveik visos medžiagos, iš kurių pagamintas akumuliatorius, yra perdirbamos ir panaudojamos dar kartą – skalbimo miltelių, trąšų gamybai ir kitiems gaminiams.

 

Švino rūgštiniai akumuliatoriai – tai atlieka, turinti daug pavojingų cheminių medžiagų: sunkiųjų metalų ir elektrolito. Netinkamai tvarkomų senų akumuliatorių irimo proceso metu ar pažeidus akumuliatoriaus korpusą, į aplinką išskiria daug pavojingų medžiagų. Pavojingos medžiagos užteršia gruntinius vandenis, nuodija dirvožemį, augalus, daro žalą žmogaus sveikatai. Dėl sunkiaisiais metalais ir kitomis pavojingomis medžiagomis užterštos aplinkos daugėja odos infekcijų, onkologinių bei kvėpavimo takų ligų, kraujotakos, imuninės, nervų sistemos bei kitų sutrikimų.

 

Priduoti akumuliatorių atliekas galima ir į savivaldybės stambiagabaričių atliekų aikšteles arba pavojingų atliekų surinkimo taškus.

 

{diena2}