Neįtikėtinos naujosios Estijos kelių eismo taisyklės

Praėjusią vasarą Estijoje buvo patvirtintos naujos Kelių eismo taisyklės. Kai kurie reikalavimai neturi analogų visame pasaulyje.

Keletą metų svarstyti Kelių eismo taisyklių pakeitimai šią vasarą buvo patvirtinti. Kelių eismo ekspertus jie nustebino kai kuriais originaliais punktais. Vienas jų reikalauja, kad vairuotojas ir keleiviai būtų tinkamai sureguliavę sėdynės galvos atramą ir galvą laikytų priglaudę prie jų.

 

Toks reikalavimas atsirado dėl to, kad apie 27 proc. visų eismo įvykių sudaro vieno automobilio atsitrenkimai į kito galą. Tuomet labiausiai nukenčia žmogaus sprandas ir galva. Dėl to buvo nutarta priversti vairuotojus saugoti savo galvą.

 

Kelių policininkai paklausti, kaip ketina kontroliuoti šio reikalavimo vykdymą, sakė, kad sustabdę automobilį žmonių nebaus, o tik padės tinkamai sureguliuoti galvos atramą.

 

Kitas naujas Kelių eismo taisyklių reikalavimas taip pat skirtas mažinti minėtų eismo įvykių, kai vienas automobilis atsitrenkia į kito galą, skaičių. Taigi dėl to taisyklės reikalauja, kad automobiliai privalo laikytis atstumo, lygaus 2 sek. mieste ir 3 sek. užmiestyje.

 

Taigi priklausomai nuo automobilio greičio vairuotojas turi žinoti, koks atstumas turi būti tarp automobilių. Pavyzdžiui, jeigu automobilio greitis yra 50 km/h, tai atstumas tarp mašinų turi būti 28 m (6 automobiliai), o jeigu greitis yra 90 km/h, tai atstumas turi būti 75 m (16 automobilių). Pastarieji reikalavimai, matyt, neturi analogų visame pasaulyje.

 

Kelių policijos komisarai sakė, kad jeigu reikės, ateityje šios taisyklės vykdymą jie kontroliuos atstumą matuodami dviem vaizdo kameromis. Kameros fiksuos pažeidimą, o vairuotojas baudos kvitą gaus paštu. Tai Estijoje tapo įprasta tuomet, kai keliuose atsirado nemažai stacionarių greičio matavimo prietaisų. Vairuotojas gauna baudą, viršijęs greitį tik keliais kilometrais per valandą.

 

Ypač daug Kelių eismo taisyklių pakeitimų skirta dviratininkams. Nuo šiol jie gali važiuoti dviračiu per reguliuojamą pėsčiųjų perėją, užuot jį vedę. Taip pat, jeigu kelio kokybė yra bloga, gali važiuoti šaligatviu.

 

Taigi dviratininkams, pasak advokato Indreko Sirko, suteikiama daug teisių, bet ne pareigų. Vairuotojams dera būti labai atidiems, nes sukant į dešinę ar kairę, kertant pėsčiųjų perėją kyla pavojus nepamatyti greitai lekiančio dviratininko.

 

Taip pat dviratininką galima sužaloti tuomet, kai automobiliu išvažiuojama iš kiemo ir priekinė dalis atsiranda ant šaligatvio – vairuotojas dviratininko paprasčiausiai gali nepamatyti.

 

Ir dar vienas dalykas, svarbus visiems vairuotojams – jie negali rankose turėti mobiliojo ryšio telefono. Taigi net modernios sistemos nepadės norintiems bendrauti. Naudotis telefonu galima tik tuomet, jeigu mašinoje yra įrengta stacionari pokalbių sistema.

 

Estijoje taip pat įteisinti numeriai, skirti senoviniams automobiliams, kuriems daugiau kaip 35 metai. Šios šalies kolekcininkai išsaugojo kur kas daugiau senovinių mašinų, be to, gana daug jų įsigijo pastaraisiais metais.

 

Kaimyninėje šalyje taip pat egzistuoja mums gerai žinoma „antraeilininkų“ problema. Tačiau įstatymų leidėjai, užuot juos tramdę, bandys uždėti apynasrį nuo to kenčiantiems vairuotojams. Taigi naujos Kelių eismo taisyklės draudžia lenkti automobilį iš dešinės pusės. Pasak advokato Indreko Sirko, jeigu vairuotojas dešine juosta važiuos nuolat ir lenks kairėje juostoje besivelkantį automobilį, jis nebus baudžiamas. Tačiau jeigu jis padarys manevrą iš kairės juostos į dešinę ir aplenkęs vėl grįš į kairę, tuomet policininkas jį gali nubausti.

 

Ir, žinoma, Kelių eismo taisyklės Estijoje primena, kad čia vairuotojams geriau užmiršti apie vieną kitą bokalą alaus ar taurę vyno. Leistina norma 0,2 promilės alkoholio kraujyje leidžia išgerti nebent butelį kefyro – bent jau taip juokauja patys estai.

 

Tikimasi, kad griežtėjančios Kelių eismo taisyklės dar labiau sumažins žuvusiųjų skaičių. Nors tikimybė netekti gyvybės Estijos keliuose ir taip gana maža – pernai čia žuvo mažiau nei 100 žmonių.

 

{alfa2}