Patarimai, kad automobilio padangos tarnautų ilgiau

Seniausiai užmarštin nugrimzdo tie laikai, kai automobilių padangos buvo deficitinė prekė ir buvo perkamos dešimtmečiams. Tiesa, padangos kainuoja nemažus pinigus, todėl norisi, kad jos tarnautų ilgiau. O čia automobilių šeimininkai gali tikrai nemažai – padangų tarnavimo laikas stipriai priklauso nuo jų naudojimo įpročių.

Padangų amžiui įtakos gali turėti oro slėgis jose, vairavimo maniera, pakabos būklė ar net jų sandėliavimo sąlygos.

 

Kaip teigia specialistai, netinkamas oro slėgis padangose – grėsmė saugumui, papildomos išlaidos ir beprasmė gamtos tarša.

 

Vienas iš trijų vairuotojų Europos Sąjungos šalyse nuolatos važinėja su žemesniu nei reikia slėgiu padangose (mažiausias užfiksuotas trūkumas 0,5 baro mažiau negu nurodyta gamintojų techniniuose reikalavimuose) ir/arba su nusidėvėjusiomis padangomis (padangos protektoriaus gylis mažesnis nei 1.6 mm).

 

Per mažas slėgis padangose turi neigiamos įtakos padangų ilgaamžiškumui. Iš patikrintų padangų 6,3 procento ilgaamžiškumas dėl per mažo slėgio buvo sumažėjęs net 38 procentais. Važiuojant su išsileidusia padanga netolygiai pasiskirsto svoris ir susidaro papildoma apkrova padangos šonams, taip pat esant papildomai apkrovai padangos guma per smarkiai kaista. Vairuotojai, nesirūpinantys slėgiu padangose, rizikuoja, kad dėl šių priežasčių padangos reikiamu momentu neatliks savo funkcijų taip, kaip tikimasi.

 

Kai padangos dėvisi netolygiai, priežasčių gali būti tikrai daug. Automobilių inžinierius Žydrūnas Janušauskas pastebi, kad įdėmiau apžiūrėjus padangą galima pasakyti net ir tikslią diagnozę.

 

Jei abu protektoriaus kraštai dėvisi greičiau už vidurį, gali būti kaltas pernelyg mažas slėgis padangoje. Taip pat taip padangos dėvisi, jei yra pernelyg siauros pagal ratlankius, arba, jei jos labai ilgai stovėjo. Tuo tarpu padidintas vidurinės padangos dalies dėvėjimasis pastebimas, kai oro slėgis yra pernelyg didelis, ar padanga yra pernelyg plati pagal ratlankį.

 

Vienas padangos kraštas stipriai dėvisi dažniausiai tuomet, kai yra problemų su pakabos geometrija, šiuo atveju turėtų būti blogas išvirtimas. Na, o kai būna blogi suvedimo kampai, padangos sritys dėvisi plunksniškomis formomis. Taigi, pagal padangų dėvėjimąsi galima diagnozuoti net ir pakabos bėdas.

 

Pasirodo, dėvisi ir nenaudojamos padangos. Tiksliau, padangų tarnavimo laikas trumpėja jas netaisyklingai sandėliuojant.

 

Padangas galima sandėliuoti įvairiai – pakabinus, pastačius, paguldžius ant grindų ar sukrovus jas vieną ant kitos, kaip šulinio rentinį. Tačiau kaip geriausia jas sandėliuoti? Kaip teigia specialistai, viskas priklauso nuo to, ar padangos yra su ratais, ar be jų.

 

Žiemines padangas su ratais geriausia laikyti sukabintas palubėje: per centrinę rato skylę perverkite kokį nors vamzdį. Antras variantas neišmontuotoms padangoms: sukrauti jas vieną ant kitos, kaip šulinio rentinį.

 

Su išmontuotomis padangomis elgtis reikia visai kitaip. Išmontuotų padangų jokiu būdu negalima laikyti jas sukrovus „šuliniu“, vieną ant kitos. Nuo svorio deformuojasi jų šonai, todėl vėliau jų paviršius ir netolygiai dėvisi, ir susidėvi greičiau. Tokias padangas galima sandėliuoti tik vertikaliai, sudėjus jas ant grindų ar didelėje lentynoje. Taip laikant padangas nevalia pamiršti, kad kas mėnesį jas reikia 90 laipsnių kampu pasukti apie savo ašį. Kitaip jos gali kad ir minimaliai prarasti savo formą.

 

Ir dar viena svarbi detalė, kurią turėtų prisiminti kiekvienas vairuotojas. Kelias – tai ne lenktynių trasa. Lenktynių trasoje padangas suvažinėti galima kad ir per pusvalandį, todėl venkite agresyvaus važiavimo kiekvieną dieną. Tinkamai važiuojant, prižiūrint padangas ir automobilio pakabą, tinkamai padangas sandėliuojant, jų tarnavimo laiką galima beveik padvigubinti.

 

{balsas2}