Dviratis – puiki transporto priemonė

Artėjant vasarai ir mokinių vasaros atostogoms, kasmet vis labiau populiarėja dviratė transporto priemonė ne tik vaikų ir jaunimo tarpe, bet taip pat ir suaugusiųjų. Ištikima portalo infoMažeikiai.lt lankytoja ir skaitytoja Vivi, pasiūlė naudingą ir aktualią vasaros temą. Todėl nuo šiol Jums pristatysime Vivi straipsnių ciklą apie dviračius, kaip tinkamai juos pasirinkti, kokia važiavimo dviračiu nauda organizmui, dviračio priežiūra ir pan. Šiandien pristatome pirmąjį straipsnį iš šio ciklo.

 

Dviratis – puiki transporto priemonė
    
Dviratis  jau daug metų dėl savo naudingų savybių populiarus įvairiose pasaulio kraštuose. Jis dabar ne tik plačiai vartojama prekė, transporto priemonė, bet ir gyvenimo būdo rodiklis, išreiškiantis vartotojo  kultūros lygį.

Dviratis – perspektyvi, patogi, ekonomiška transporto priemonė. Mieste dviračiu daug kur galima nuvažiuoti greičiau negu lengvuoju automobiliu ar miesto transportu. Dviračiui nepalyginti lengviau negu automobiliui rasti vietą namie ar aikštelę mieste. Nemanau, kad visi ir visada turi važinėti tik dviračiu.

 

Dviratis ne visur gali pakeisti nuosavą automobilį, autobusą ar kitą transporto priemonę. Trumpą atstumą geriau eiti pėsčiomis, o ilgam atstumui geriau tinka autobusas ir pan. Ne visi žmonės gali važiuoti dviračiais. Senyviems, ligotiems žmonėms labiau tiks bendrojo naudojimo transportas.

 

Dviratis negali (ir neturi) išstumti kitų transporto priemonių. Dviratis turi tapti tvirta sudedamąja transporto sistemos dalimi. Jis gali būti savarankiška transporto priemonė visai kelionei, juo galima pasiekti kt. transporto rūšis, kooperuotis su jomis. Populiariausias variantas važiuoti dviračiu iki stotelės, stoties, o po to keliauti bendrojo naudojimo transportu.

 

Dviratis naudinga, daugumai žmonių prieinama mankštos priemonė ir tai ypač svarbu dabar, kai sąmoningai pradedame suvokti, kad nuolatinis sėdėjimas, hipodinamija kenkia sveikatai (automobilių amžiuje daugelis žmonių pradėjo pernelyg mažai judėti).

 

Nemaža įtakingų skeptikų, kurie pateikia svarių argumentų ir domėjimasis dviračiais, noras jai važiuoti išblėsta. Štai  argumentai ir atsakas į juos:

1.Dideliame mieste važinėti dviračiu pavojinga.

Avarijų skaičių lemia ne dviratis, o visų transporto dalyvių pažiūra į jį, jam skiriamas dėmesys.

 

2.Dviračiu rimtam žmogui važinėti gėda.

Gėda vėluoti į darbą, stovėti valandų valandas transporto spūstyse, gėda leisti suglebti savo raumenims.

 

3.Važiuojant dviračiu teks kvėpuoti automobilių variklių išmetamomis dujomis.

Miestuose nemaža ramių gatvelių. Bendro naudojimo transporto keleiviai taip pat kvėpuoja užterštu oru vaikščiodami šaligatviais, važiuodami transportu, ir net ilgiau negu dviratininkai.

 

4.Mūsų klimatas nepalankus dviračiams.

Sezoniškumas neišvengiamas. Tiesa, šaltu ar lietingu oru reikia kiek kitokių drabužių (spec. dviratininko apranga pritaikyta važiuoti įv. oro  sąlygomis).

 

5.Nėra kur laikyti dviračių.

Dviratis užima 20-25kartus mažiau vietos negu automobilis, taigi ir problemą spręsti daug                    lengviau, reikia tik noro.

 

Gyvenimas privertė įvertinti dviračio teigiamybes: jis neteršia aplinkos, padeda taupyti kurą, stiprinti sveikatą, yra pakankamai greita transporto priemonė. Dviračio pranašumas akivaizdus automobiliais užkimštuose miestų gatvėse. Dviračiu patogu važiuoti visur į sodą, garažą, į darbą, pamokas, paskaitas ir t.t.

 

Susidomėjimas dviračiais kasmet didėja. Gaminami įvairių tipų dviračiai, galintys patenkinti išrankiausio pirkėjo skonį. Apie tai, kokio dviračio reikia  būtent Jums ir kaip jį  pasirinkti parašysiu kitame straipsnyje.
            
                                                                                                                                
Vivi
(Naudota literatūra: „Dviratis-transporto priemonė“ M.Burinskienė, V.Šeštokas, K.Zaleckas)

 

{parasas}