Troškučių aplinkkelio projektas stabdomas, tačiau ketinama išasfaltuoti Kalnėnų kvartalą
Praėjusią savaitę, Ekonomikos komitetas informavo apie pasikeitusią Troškučių aplinkkelio situaciją. Dėl Lietuvos geležinkelio neperkalbamos nuomonės, šis projektas laikinai sustabdytas, kol šioje srityje kas nors pasikeis į gerąją pusę. Dar ne taip senai buvo kalbėta, kad iki 2013 m. iš ES gautų pinigų bus įrengtas Troškučių aplinkkelis, skirtas tranzitiniam tarsportui ir ne tik.
Šiam projektui jau buvo parengta ir galimybių studijai, tik problemos prasidėjo tada, kai buvo užprašytos techninės sąlygos iš Lietuvos Geležinkelių. Lietuvos geležinkeliai linkę pritarti šiam mažeikiškių projektui tik su viena sąlygą – būtina įrengti dviejų lygių pervažą, t.y, tunelį arba viaduką.
Kaip portalui infoMažeikiai.lt sakė Savivaldybės Vietinio ūkio skyriaus vedėjas Alfonsas Žiulpa, toks geležinkeliečių reikalavimas nėra tikslingas, kadangi daug praktiškiau ir naudingiau viaduką ar tunelį būtų įsirengti mieste, kur eismo srautas daug didesnis, nei minėtoje vietovėje.
„Vien įsirengti tunelį ar viaduką kainuotų apie 10-15 mln litų, o šiam projektui, Troškučių aplinkkeliui, yra skirta tik 5 mln. litų. Tokių pinigų šiai dienai, deja, nėra. Todėl mes dar kartą raštiškai kreipėmės į Lietuvos geležinkelius su prašymą peržiūrėti ir iš naujo įvertinti mūsų prašymą leisti įsirengti paprastą pervažą, net iš savo lėšų, tačiau tie prašymai dar kartą buvo atmesti. Todėl tenka šį projektą laikinai sustabdyti, kol pajudės kokie nors ledai šiuo klausimu“. – situaciją nušvietė A. Žiulpa.
Kadangi, 2013 m. sparčiai artėja, o gautus ES pinigus privalu išleisti, Ekonomikos komitetas planuoja naujus darbus, kad gautas ES lėšas panaudoti kiek įmanoma efektyviau. Komitetas siūlo, tuos gautus 5 mln. litus skirti žvyruotų gatvių-kelių asfaltavimui miesto ribose. Mažeikiuose tokių gatvių-kelių yra apie 10 kilometrų, tai Žagarėlės gatvė, Kalnėnų gatvės kvartalas, s/b „Rasa“ kelias-gatvės ir pan.
A. Žiulpa įsitikinęs, kad tokia galimybė pasitaiko tik kartą gyvenime, tad ja nepasinaudoti būtų tikrai neprotinga.
„Ar kovoti su vėjo malūnais ir laiką bei pinigus paleisti vėjais, ar išasfaltuoti jau 20 metų mieste esančias neasfaltuotas gatves“? – retoriškai klausė skyriaus vedėjas.
Tačiau šiam Ekonomikos komiteto pateiktam siūlymui dar turi pritarti ir Savivaldybės Taryba.
{parasas}