Lietuvoje populiarėja negazuotas vanduo

Alfa.lt

 

Pasaulinės geriamojo vandens tendencijos skinasi kelią į Lietuvą – kaip ir kitų pasaulio kraštų gyventojai, taip ir lietuviai dažniau ima rinktis negazuotą geriamąjį vandenį. Negazuoto vandens per pastaruosius dvejus metus nuperkama 5 procentiniais punktais daugiau – 2007 metų pradžioje negazuoto vandens pardavimai sudarė 42,7 proc., o 2009 m. pirmąjį ketvirtį – jau 46,4 proc. Lietuvoje parduodamo geriamojo vandens, rodo rinkų tyrimų bendrovės „Nielsen“ pateikti duomenys.

 

Nepaisant to, lietuviai ir toliau daugiau išgeria gazuoto vandens. 2007 m. pradžioje gazuoto vandens pardavimai sudarė 57,3 proc., o 2009 m. I ketvirtį – 53,6 proc. viso parduodamo vandens.

 

„Negazuoto vandens pardavimų didėjimas – bendra pasaulinė tendencija. Lietuvoje ji greičiausiai atėjo į Vilnių – sostinėje jau kurį laiką gazuoto vandens parduodama mažiau, negu negazuoto“, – sako geriamojo vandens „Vichy“ produkto vadovė Renata Baublytė. Kitose vietovėse gazuoto vandens suvartojama daugiau. Pavyzdžiui, mažesnėse gyvenvietėse gazuoto vandens parduodama 65 proc., negazuoto – vos 35 procentai.

 

Sveikesnio lietuvių požiūrio į vartojamus produktus įsigalėjimą patvirtina ir natūralaus vandens su skoniu, kurį vartotojai paprastai renkasi vietoje gazuotų vaisvandenių, pardavimai. „Nepaisant šiek tiek didesnės kainos vartotojai ir toliau renkasi skonį turintį negazuotą vandenį, tokį kaip „Vichy VivaFresh“. Tai gali būti nulemta atidesnio požiūrio į vartojamų produktų poveikį sveikatai, nes vanduo su skoniu neturi dirbtinių saldiklių, kaip limonadai“, – teigia R. Baublytė.

 

Gazuotas vanduo – ar jis būtų paskanintas vaisių aromatais ar ne – kainuoja panašiai, todėl jo lietuviai nuperka tiek pat, kiek ir anksčiau. Labiausiai lietuviai mėgsta citrinų skonio gazuotą vandenį – jį iš skanintą vandenį geriančių pirkėjų renkasi beveik 73 procentai.

 

Braškės skoniui pirmenybę teikia 11 proc. pirkėjų, apelsino – 5,4 proc., lietuviško obuolio – 2,4 proc. pirkėjų. Vos prieš mėnesį parduotuvių lentynose pasirodžiusį vynuogės ir kriaušės skonio vandenį jau dabar renkasi 1,8 proc. pirkėjų.