Kelininkai ruošiasi atleisti 4 tūkst. darbuotojų

Alfa.lt

Puse milijardo litų apkarpius Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšas, skirtas šalies keliams, iš minėtos programos beliko tik pavadinimas, o vairuotojams teks susitaikyti su duobėmis, praneša asociacija „Lietuvos keliai“.


„Visas planingas darbas, projektuojant ir statant kelius bei tiltus, visos ilgalaikės kelių infrastruktūros plėtros ir priežiūros priemonės atsidūrė aklakelyje“, – teigė asociacijos „Lietuvos keliai“ vykdomasis direktorius Sigitas Bublys.

„Valdžia keičia įstatymus, kaip jai patogiau, – sakė S. Bublys. – Susidaro paradoksali padėtis, kai kelių naudotojai, akcizais už kurą susimokantys kelių naudojimo mokestį, jau nebegali tikėtis, kad bus kokybiškai aptarnauti. Kitaip tariant – kuro akcizo mokestis nebus skiriamas kelių priežiūrai ir tiesimui, o kamšys nežinia kokias šalies biudžeto skyles“.

Tikslindama šių metu biudžetą, Vyriausybe siūlė Seimui Keliu priežiūros ir plėtros programai skirtas lėšas šiemet sumažinti 589,9 mln. Lt nuo 1,341 mlrd. iki 750 mln. Lt. Tiesa, Seimas išsireikalavo papildomo 25 mln. Lt finansavimo.

Anot S. Bublio, keliams skiriamų lėšų nepakaks net elementariausiems kelių priežiūros darbams. Ypatingai problematiška padėtis susidarys savivaldybėse, kurios negaus apie 250 mln. Lt rajoninės reikšmės kelių priežiūrai.

Asociacijos vadovo teigimu, artimiausiu metu gali tekti atleisti apie 4000 darbuotojų dirbančių kelių įmonėse ar jas aptarnaujančių.

Lietuva, kone per pusę sumažinusi šalies kelių biudžetą, yra unikali valstybė Europoje. Net tokios Rytų Europos šalys kaip Lenkija, keliams skirtą finansavimą didina 30 proc., jau nekalbant apie senąsias Europos šalis, kurios infrastruktūriniams projektams, įskaitant kelius, skirtas lėšas didina iki 50 proc. , teigiama kelininkų pranešime.