Lietuvoje gali atsirasti mokami keliai

Alfa.lt

Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis pripažįsta, kad artimiausiu metu Lietuvoje gali atsirasti kelių, kuriais važiuojant reikės susimokėti.
,,Gali atsirasti tokių atkarpų ar ruožų, kurie bus tvarkomi iš privačių lėšų, ir, be jokios abejonės, šie keliai turėtų būti apmokestinti‘‘, – sakė E.Masiulis. Pasak ministro, greta iš privačių lęšų tvarkomų kelių bus ir alternatyva – neapmokestinti valstybiniai keliai, kurie bus prastesnės kokybės. ,,Jeigu nori kokybiškesnės paslaugos – mokėk‘‘, – apibendrino ministras.


E.Masiulio teigimu, iki šiol jis pasigedo privačių investicijų į kelių infrastruktūrą, tad artimiausiu metu sieks paprastinti viešo ir privataus kapitalo partnerystę, bus rengiamos pataisos, kad verslas į šią veiklą galėtų įsitraukti lengviau.

,,Niekas Lietuvoje valstybės kelių tikrai neprivatizuos, bet kalbant apie priežūrą arba atskirų įrenginių pastatymą – tam turi būti pritrauktas privatus kapitalas, nes šiuo metu Lietuva yra išskirtinė šalis, kurioje privačios kompanijos nedalyvauja kelių priežiūroje‘‘, – teigė E.Masiulis.

Atsigręžti į privatų verslą paskatino vyriausybės planai Kelių fondo lėšas sumažinti nuo 1,34 mlrd iki 626 mln.Lt. Pasak Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos generalinio direktoriaus Virgaudo Puodžiuko, lyginant su 2008 metais, finansavimas jau gruodį buvo sumažintas 26 proc. (nuo 1,8 mlrd iki 1,34 mlrd. Lt), tad iš viso kelių fondo lėšas vyriausybė planuoja sumažinti 65 proc.

,,65 proc. bet kuriai ūkio šakai būtų pražūtingi, paralyžuotų būsimus darbus“, – sakė V. Puodžiukas. Jo teigimu, iš pernai metų dar buvo paveldėta daugiau kaip 405 mln. Lt skola, kuriai padengti buvo panaudoti šiems metams skirti pinigai.

Papildomų 325 mln.Lt dar planuojama gauti iš Europos Sąjungos fondų, tačiau iš šių lėšų negali būti finansuojami savivaldybių kelių priežiūros darbai. ES lėšos skiriamos daugiausia tarptautiniams ,,koridoriams’’.