Per 5 šių metų mėnesius „Ingman ledai“ pardavė produkcijos 15 proc. daugiau nei pernai

Gegužės pabaigoje prasidėję karščiai išjudino ledų rinką ir pastarosiomis savaitėmis jų nuperkama beveik dvigubai daugiau nei įprastomis vasaros savaitėmis.

Vis dėlto lietuviams dar reikėtų pasitempti. Mat per metus mūsų tautietis suvalgo vidutiniškai apie 7 litrus ledų, o skandinavas (suomis, danas, švedas, norvegas) – 11-14 litrų. Tačiau net šiaurės kaimynai gerokai atsilieka nuo amerikiečių ar Naujosios Zelandijos gyventojų – jie per metus suvalgo po maždaug 25 litrus ledų.

 

Didžiausios ir moderniausios Baltijos šalyse ledų gamintojos „Ingman ledai“ gamykloje Mažeikiuose šiuo metu pagrindinės linijos dirba trimis pamainomis ir per parą pagamina apie pusę milijono porcijų ledų.

 

„Lietuvoje ir artimose mums rinkose ledų prekyba labai reaguoja į oro sąlygas. Įprastai geriausiais vasaros mėnesiais parduodama daugiau nei 10 kartų ledų (tiek kiekiu – litrais, tiek vertine išraiška) nei žiemą. Prekyba kurortinėse vietose, pajūryje geriausia būna liepą ir rugpjūtį, tačiau šiemet gali būti, kad sezonas paankstės“, – sakė įmonės generalinis direktorius Virgilijus Radvilas.

 

„Ingman ledai“ prieš trejus metus pastatė automatizuotą gatavos produkcijos sandėlį. „Iš viso įmonė per vasarą sukaupia iki 11-12 tūkst. padėklų ledų. Juos, kai gausiai perkama, parduodame per vieną vasaros mėnesį.

 

Pagal kiekinę išraišką maždaug 60 proc. produkcijos eksportuojama. Turime didžiulius sandėlius, todėl nereikia stabdyti gamybos esant blogam orui ar darbuotojams dirbti karštais savaitgaliais, kai išauga paklausa“, – pasakojo V.Radvilas.

 

Per 5 šių metų mėnesius „Ingman ledai“ pardavė produkcijos už 20 mln. litų, tai 15 proc. daugiau nei pernai. Jeigu išsilaikys geri vasaros orai, įmonė tikisi dar daugiau parduoti.

 

Tačiau, kaip teigė įmonės vadovas, krizė neaplenkė ir ledų gamintojų. „Lietuvoje, ypač praėjusiais metais, jautėme krizę: mažėjo vartojimas, kur kas daugiau buvo perkama pigesnių ledų. Jei nėra gero oro, ledams pritrūksta ir pinigų, nes tai nėra pagrindinė maisto krepšelio dalis“, – pasakojo V.Radvilas.

 

Ledų kainos šiemet padidėjo, nes brango pieno produktai, o pienas – viena pagrindinių valgomųjų ledų sudedamųjų dalių. Padidėjusios pieno kainos lėmė Lietuvos gamintojų ledų brangimą maždaug 15 proc.

 

Šią vasarą Lietuvos rinkoje pardavinėti ledus su „Algidos“ prekės ženklu pradėjo didžiausias pasaulyje valgomųjų ledų gamintojas „Unilever“. Bendrovė sieks tapti vienu pagrindinių šios prekių kategorijos žaidėju Baltijos šalių rinkose.

 

„Ingman ledai“ generalinis direktorius pripažįsta, kad „Algidos“ ledus pristatanti įmonė yra rimta konkurentė, tačiau jos nesibaimina. „Ingman“ – laiko išbandytas gamintojas Lietuvoje, taip pat Baltijos šalyse ir Suomijoje. Pirmiausia – dėl aukštos kokybės, asortimentą nuolat atnaujiname. Mūsų produkcijos netrūksta nei šaltu oru, nei karštomis dienomis. Manau, kad klientai tai įvertina“, – tikino V.Radvilas.

 

{alfa2}