Dyzelinas Lietuvoje – brangiausias

Pagal Europos Komisijos duomenis Lietuvoje parduodamo dyzelino kaina be mokesčių yra keliais ar keliolika centų didesnė nei aplinkinėse valstybėse, o tai reikšmingai įtakoja ir galutinę degalų kainą, praneša Finansų ministerija.

Atsižvelgdama į aktualumą visuomenei bei siekdama objektyvaus vertinimo, Finansų ministerija nuolat atlieka degalų kainų stebėseną ne tik Lietuvoje, bet ir kaimyninėse šalyse.

 

Kaip ministerija yra ne kartą konstatavusi – galutines degalų kainas įtakoja keletas veiksnių: naftos kaina pasaulinėje rinkoje, konkurencija (įskaitant naftos perdirbėjų ir pardavėjų antkainius), apmokestinimas (akcizai ir pridėtinės vertės mokestis) bei kitos priežastys.

 

Tai, kad galutinei degalų kainai akcizo dydis nėra lemiantis veiksnys rodo paprasti faktai: 2009-ųjų balandį dyzelinui buvo taikomas 1140 litų už 1000 litrų akcizo tarifas, o vienas litras dyzelino šalies degalinėse vidutiniškai kainavo 2,97 lito. 2011-ųjų balandį akcizo tarifas, beje – minimalus pagal ES reikalavimus, yra 1043 litų už 1000 litrų (beveik 100 litų mažesnis nei 2009 m.), o vienas litras dyzelino 2011 m. balandžio 18 d. Lietuvos degalinėse kainavo 4,41 lito.

 

Dar viena nuolat stebima tendencija pagal Europos Komisijos duomenis – Lietuvoje parduodamo dyzelino kaina be mokesčių yra keliais ar keliolika centų didesnė nei aplinkinėse valstybėse, o tai ženkliai įtakoja galutinę degalų kainą. Pavyzdžiui, šių metų balandį litras dyzelino be mokesčių Estijoje buvo 29 centais pigesnis nei Lietuvoje. Tai įtakojo, kad Estijoje, net ir esant didesniam dyzelino apmokestinimui, galutinė kaina vartotojui buvo mažesnė nei Lietuvoje.

 

Taip pat informuojame, kad nuo šių metų birželio Latvijoje nuo 269 latų (1310 litų) iki 289 latų (1407 litų) už 1000 litrų bus didinamas benzino akcizo tarifas. Dėl šios priežasties benzino kaina Latvijoje turėtų išaugti apie 12 centų už litrą.

 

{vtv2}