Degalines gaubia įtarimų debesys

Pabrangę degalai pagaliau atkreipė ne tik vairuotojų, bet ir konkurencijos sargų dėmesį. Vakar jie krėtė „Lietuva Statoil“ ir „Lukoil Baltija“ patalpas. Ar šios bendrovės sudarė kartelinį susitarimą dėl kainų, paaiškės po tyrimo. Degalais prekiaujančių bendrovių patalpas purtę Konkurencijos tarybos specialistai išsinešė kai kuriuos dokumentus. Daugiau informacijos apie tyrimą neatskleidžiama.

Naujasis Konkurencijos tarybos vadovas Jonas Rasimas vakar kalbėjo atsargiai: esą patikrinimai dar nereiškia, kad degalų pardavėjai pažeidė Konkurencijos įstatymą.

„Jie dirba savo darbą. Mūsų susitarimas su „Lietuva Statoil“ yra neįmanomas, nes visi dirbame su minimaliomis maržomis“, – tikino ketvirtadalį rinkos užimančios „Lukoil Baltija“ Baltijos regiono mažmeninės prekybos direktorius Romas Turlinskas.

Po tyrimo turėtų paaiškėti, ar rinkos lyderiai iš tiesų susitarė didinti degalų kainas.

Degalų prekeiviai tvirtina, kad čia nėra jokios paslapties. Kainos pakilo, nes nuo šių metų panaikinta akcizo lengvata į degalus maišomam biokurui. Be to, brango ir nafta.

„Taigi mes žinome, kodėl pabrango degalai, o jie, matyt, nežino“, – Konkurencijos tarybos veiksmus pakomentavo R.Turlinskas.

„Mūsų apskaičiavimais, dėl panaikintos lengvatos biokurui dyzelinas galėjo pabrangti daugiausia 2 centais, o benzino kaina apskritai neturėjo keistis. Sunku pasakyti, kodėl degalinių tinklai taip pabrangino benziną“, – tvirtino M.Palijanskas.

Du degalų rinkos lyderiai tyrėjų nemalonę galėjo užsitraukti ir dėl galimo dempingo. Dviejuose didžiuosiuose tinkluose šiuo metu dujų kainos yra mažesnės nei kitur. Kiti automobilinėmis dujomis prekiaujantys verslininkai įtaria, kad rinkos lyderiai dempinguoja dujų kainas. Pasak jo, dujomis varomų automobilių vairuotojai – jautriausi kainai vartotojai. Tuo esą ir naudojasi konkurentai.

 

www.atn.lt