VMI telefono numeris 1882 – jau apmokestintas

 

Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) informuoja, kad nuo š. m. gegužės 5 d. skambučiai į VMI prie FM Mokesčių informacijos centrą (toliau – MIC) bus mokami pagal telefono ryšio operatorių nustatytus tarifus.

 

„Grįžtame prie įprastos praktikos, kai skambučiai į konsultacinius mokesčių centrus, apmokestinami pagal mažiausius operatorių nustatytus tarifus. Tokia tvarka galioja daugelyje Europos šalių, ši praktika buvo taikoma ir įkūrus MIC“, -sako VMI prie FM Mokesčių informacijos skyriaus vedėjas Erdvilas Jacikevičius, akcentuodamas, kad dabar už paslaugą mokės tik tie mokesčių mokėtojai, kuriems ji išties reikalinga.

Skambindami MIC trumpuoju numeriu 1882 TEO abonentai visoje Lietuvoje mokės vienodai –  0,12 Lt už minutę ir  fiksuotą sujungimo mokestį- 0,15 Lt už minutę. Skambinant iš Bitės ar Omnitel – skambučiai bus mokami pagal operatoriaus nustatytus tarifus skambinant savo tinklo abonentui. Tele2 abonentams skambučio kaina į MIC fiksuota – 0,39 už minutę. Kitų fiksuotojo ryšio operatorių tinklų (tokių kaip „Telefon“, „Eurocom“,  „Lietuvos radijo ir televizijos centras“, „Lietuvos geležinkeliai“, „Mediafon“, „Telekomunikaciju grupa“, „Cubio“) abonentams, vietoj dabar esančio MIC numerio 8 800 10 882, reikės skambinti numeriu 8 700 55 882 (tarifas – fiksuotas sujungimo mokestis 0,15 + 0,20 Lt už minutę). MIC numeris + 370 5 255 3190, skambinantiems iš užsienio, lieka toks, koks ir buvo, o tarifai tokie, kokiais iš užsienio skambinama į Teo.

Nemokami skambučiai į MIC buvo numatyti iki šių metų pradžios, tačiau VMI prie FM, atsižvelgdama į mokesčių reformą, gyventojų pajamų mokesčio deklaravimo piką bei itin išaugusį konsultacijų poreikį, skambučių apmokestinimą kompensavo savo lėšomis.

MIC įkurtas 2006 metų balandžio mėnesį (prieš tai atsakymus mokesčių klausimais teikdavo 10 apskričių Švietimo ir konsultavimo skyrių darbuotojai), o nuo 2007 metų antrojo pusmečio, siekiant skatinti mokesčių mokėtojus pasirinkti naują, operatyvią ir patogią paslaugą -konsultacijas telefonu, skambučiai buvo apmokami iš VMI prie FM skirtų asignavimų lėšų. Per 2008 metus MIC sulaukė beveik 800 tūkst. skambučių, o daugiausia per dieną atsakyta į beveik 7300 paklausimų. Iš viso MIC sulaukė per 2 mln. skambučių.

Telefonu gauta konsultacija turi tokią pačią teisinę galią, kaip ir raštu pateikti atsakymai: konsultacijos yra įrašomos ir, jei mokesčių mokėtojas buvo konsultanto suklaidintas ir dėl to neteisingai apskaičiavo mokesčius, jam neskiriamos baudos ir delspinigiai.

„Nemokami skambučiai į MIC turėjo ir neigiamų pasekmių: specialistus betiksliais skambučiais trukdydavę ne tik vaikai priversdavo laukti konsultacijų pageidavusių mokesčių mokėtojus, o valstybei tokios išdaigos kainuodavo po keliasdešimt tūkst. litų per metus“, -teigia E. Jacikevičius.

VMI primena, kad visą nemokamą informaciją galima rasti VMI prie FM interneto svetainėje www.vmi.lt arba VMI konsultacinės medžiagos duomenų bazėje adresu http://mic.vmi.lt/first.do, žodines konsultacijas bei atsakymus raštu teikia ir apskričių valstybinių mokesčių inspekcijų specialistai.

Apie pasikeitusius MIC skambučių įkainius mokesčių mokėtojai bus informuojami institucijos interneto svetainėje, paskambinus į MIC, informaciją savo klientams teiks ir operatoriai.

 

www.infomazeikiai.lt informacija.