Pabrangę ar atšaukti skrydžiai – nepatogumai keliaujantiems
Sausis – žiemos atostogų mėnuo. Ir slidžių, ir saulėkaitos mėgėjai žiemai įsibėgėjus ieško įvairių poilsio vietų – graibsto paskutinės minutės pasiūlymus kelionių agentūrose ir užplūsta slidinėjimo kurortus Europoje, Egipto viešbučius, o kai kurie ryžtasi ir egzotiškoms atostogoms tolimuosiuose Rytuose.
Vis dėlto, pagrindinėms Lietuvos jungtims su likusiu pasauliu žlungant dėl avialinijų „flyLAL“ staigaus bankroto, žiemos atostogas tenka arba atšaukti, arba sumokėti už jas kur kas daugiau, nei buvo tikėtasi.
Kelionių agentūros „Top Travel“ pardavimų skyriaus vadovė Inesa Jančiauskienė pastebėjo, kad klientų srautai pasiskirsto – panašūs jų kiekiai skrenda ir į slidinėjimo kurortus, ir į šiltuosius kraštus. „Pastaruoju metu daug paskutinės minutės pasiūlymų, tad net ir tie, kurie neplanavo keliauti, sumano paatostogauti,“ – sakė I. Jančiauskienė. Vis dėlto, vadovė pastebėjo, kad keliaujančių žmonių srautas sumažėjęs. „Yra tokių, kurie skambina ir teiraujasi pasiūlymų vasarai, bet jaučiame, kad klientų mažėja.“
„Top Travel“ daugelį egzotinių kelionių organizavo bendradarbiaujant su oro linijomis „flyLAL“. Bendrovė pripažįsta, kad atostogoms į užsienį išvykusių ir nuo Lietuvos naujienų atitrūkusių žmonių grįžus į Europos miestus gali laukti itin nemalonūs netikėtumai. Kadangi nuo sausio 17 – tosios nebeliko jokių „flyLAL“ skrydžių, tiesiog nebus kuo grįžti į Lietuvą.
Važiuoja autobusais
Tokiu atveju žmonėms tenka pirkti itin brangius bilietus: „Mes ieškome įvairių įmanomų variantų, skraidiname per Varšuvą, Rygą, kitus miestus, bet bilietų lėktuvuose būna likęs vos keletas, o jų kaina du ar tris kartus didesnė nei iš pradžių perkant kelionę,“ – apgailestavo I. Jančiauskienė. Pasak moters, kai kurie lietuviai vardan sutaupytų išlaidų per Europą kratosi autobusais.
Tie, kurie įsigijo keliones iki avialinijų bankroto, dabar atostogų neatsisako – dažniausiai žmonės tiesiog primoka už bilietą iki vieno iš Europos oro uostų, iš kurių pasiekia atostogų vietą. „Žmonės pirko keliones su pasiūlymais, nuolaidoms vaikams ir panašiai, o esant dabartinei situacijai, jau įsigytų atostogų užsienuje kaina gali išaugti net dviem trimis tūkstančiais, kai skrenda visa šeima“, – apgailestavo vadovė.
„Kol kas klientams planuojame keliones su persėdimais. Tai nėra patogu, bet reikia kentėti. Kai kurie žmonės sutinka iki Rygos ar Varšuvos vykti savo automobiliu ir skristi iš ten, randame įvairių kompromisų“, – teigė I. Jančiauskienė.
Kelionių organizatoriaus „Tez Tour“ rinkodaros vadovė Aušra Girdžiuojauskaitė Alfa.lt pasakojo, kad klientai į poilsines keliones žiemą susiruošia noriai, net jei jos ir kiek pabrangusios, palyginti su praėjusiais metais.
Ieško šilumos
A. Girdžiuojauskaitės teigimu, žmonės mielai vyksta į egzotiškas vietas – į Tailandą skrendantys lėktuvai visada pakyla pilni. Populiarumo sulaukia ir bendrovės organizuojamos atostogos Egipte ir Kanarų salose. Rinkodaros vadovės manymu, lietuviams žiemą labai trūksta saulės: „Saulės trūkumą norisi kompensuoti. Lietuviai labai džiaugiasi, galėdami žiemą išvykti į šiltus kraštus. Jei siūlomame kurorte yra apie plius 20 laipsnių temperatūros, dažnai dairomasi, kur būtų dar šilčiau.“
Kadangi „Tez Tour“ bendradarbiauja su „flyLAL“ grupės bendrove „flyLAL Charters“, kurios nepaveikė pastarasis avialinijų bankrotas, nemalonumų dėl neįvyksiančių kelionių klientai nepatiria.
Su „flyLAL“ bendradarbiavusi kelionių agentūra „Es Travel“ sulaukia daugiausiai kelionių užsakymų į Jungtines Amerikos Valstijas. „Žmonės renkasi ne slidinėjimą ar šiltuosius kraštus, o turistinę kelionę į Ameriką“, – sakė agentūros direktorė Žydrė Gavelienė. Pasak moters, ši kelionė tiesiog „apsimoka“: žmonės linkę pamatyti vietas, kur ilgą laiko tarpą nuvykti nebuvo paprasta, kaip dabar, JAV įvedus bevizį režimą Lietuvai.
Klientai nuostolių nepatyrė
Ž. Gavelienė Alfa.lt sakė, kad gruodžio mėnesį klientų buvo ryškiai mažiau, nei įprastai, bet sausį viskas vėl atsigavo. Kita vertus, agentūra patyrė nepatogumų dėl staiga nutrūkusių „flyLAL“ skrydžių. „Apie skrydžių nutraukimą buvo pranešta penktadienį vakare. Savaitgaliais dauguma kitų pasaulio aviakompanijų agentūrų nedirba, tad buvo keblu surasti grįžtantiems keliautojams bilietus. Kai kuriems iš jų teko ir pora dienų prailginti savo atostogas“, – apie sunkumus pasakojo direktorė. Be to, kilo nesklandumų bandant susisiekti su atostogaujančiaisiais – „kai kurie žmonės juk atostogaudami net telefonus išjungia“, – teigė vadovė.
Vis dėlto, agentūra išsprendė problemas, o jos klientams nereikėjo patirti papildomų nuostolių: „pinigai už bilietus yra grąžinami, o naujus bilietus jungiamiesiems skrydžiams nupirko agentūra.“
„Es Travel“ klientai nuo šiol skraidys jungiamaisiais skrydžiais per Prahą, Helsinkį ar Rygą. „Net ir dabar, jei žmonės turi mažiau pinigų, norint visada įmanoma rasti būdų keliauti. Galima važiuoti kur nors automobiliu, rinktis savaitgalio keliones. Svarbiausia yra noras, o variantų galima surasti“, – mano Ž. Gavelienė.
Skrydžiai pabrango
Kalbėdama apie kelionių kainas, direktorė teigė, kad jos pakilo dėl žymiai sumažėjusių skrydžių: „30 proc. skrydžių iš Vilniaus vykdydavo „flyLAL“, dar 20 proc. visų skrydžių sumažino „airBaltic“. Kai kyla mažiau lėktuvų, mažiau žmonių gali iškeliauti. Šios dvi bendrovės konkuravo dėl keleivių, tad siūlė konkurencingas kainas,“ – teigė Ž. Gavelienė. Dabar, kai kova dėl keleivių nebevyksta, už skrydžius tenka mokėti brangiau.
Lietuvos turizmo asociacijos viceprezidento Arkadijaus Maizelio teigimu, bendrovei „flyLAL“ nutraukus skrydžius, „airBaltic“ bilietai pabrango apie 100 litų ir turėtų brangti toliau, rašo BNS.
„Pastaruoju metu „airBaltic“ jau pakėlė kainą maždaug 100 litų ir tai tik pradžia. Manau, kad nepasiduoti šitai situacijai būtų neprotinga iš jų pusės. Aviakompanijos naudosis proga ir atsiims tuos pinigus, kuriuos investavo“, – trečiadienį spaudos konferencijoje sakė A.Maizelis.
„airBaltic“ nei paneigė, nei patvirtino, kad bilietai pabrango. „airBaltic“ atstovė spaudai Rosita Sakalauskaitė BNS teigė, kad bendrovės bilietų kainos yra konkurencingos. Anot jos, pastaruoju metu lėktuvų užimtumas padidėjo, todėl į kai kuriuos reisus yra likę tik brangesni bilietai.
Pasak A.Maizelio, per tą laiką, kai konkuravo „flyLAL“ ir „airBaltic“, kainos tapo nesąžiningos: „Jei tik 30 proc. lėktuvo yra užpildyta, o bilieto kaina – keli šimtai litų, tai žinant sąnaudas, puikiai suprantama, kad nuostoliai buvo planuojami. Už tokius pinigus nuvežti net į vieną pusę neįmanoma“.
Keliaujantys lietuviai pastebėjo, kad staiga pakilo ir skrydžių iš Kauno oro uosto kainos. „Praėjusią savaitę skrydžius į Londoną dar galėjau nusipirkti už porą šimtų litų. Dabar jie dvigubai pagrangę“, – piktinosi Alfa.lt skaitytoja Milda.
Tuo tarpu Vilniaus oro uostas ieško avialinijų, kurios imtųsi tiesioginių skrydžių iš Lietuvos sostinės ir sugrąžintų situaciją į jos vėžes. „Nuo pavasario iš Vilniaus skraidys daugiau oro linijų. Deramės, buvome su
sitikę jau su penkiomis didelėmis bendrovėmis. Nuolat vyksta susitikimai. Jau kovo mėnesį klientai tikrai turės platesnį skrydžių pasirinkimą“, – praėjusią savaitę Alfa.lt teigė Vilniaus oro uosto komercijos direktorius Aidas Laurinavičius.