Ar verta apmokestinti įmonių lengvuosius automobilius?

Liberalų ir centro sąjungos frakcijos Seime nariai susitikę su Lietuvos autoverslininkų asociacijos (LAA) bei Lietuvos prekybos, pramonės ir amatų rūmų asociacijos (LPPARA) atstovais aptarė galimas pasekmes Lietuvos verslui, apmokestinus įmonių lengvuosius automobilius privalomu 150 litų mėnesinių mokesčių.

„Mūsų nuomone, tai būtų papildomas mokestis visam Lietuvos verslui, dėl kurio didėtų įmonių sąnaudos, kas dar labiau mažintų mūsų šalies įmonių konkurencingumą. Lietuvoje naujus lengvuosius automobilius įsigyjančios įmonės yra savotiškai diskriminuojamos nuo 2005 metų, kai buvo padaryta išimtis draudžianti atskaityti įmonėms PVM už įsigytą naują lengvąjį automobilį. Tokiu būdu, Lietuvos įmonės jau eilę metų turi papildomą naštą”, – sakė Lietuvos autoverslininkų asociacijos prezidentas Petras Ignotas.

„Artimiausiu metu Liberalų ir centro sąjungos koalicija šį klausimą iškels koalicijos partnerių posėdyje ir inicijuosime diskusiją šia tema. Jau dabar akivaizdu, kad šio naujo mokesčio taikymas reikalauja nuoseklaus skaičiavimo ir optimalaus sprendimo ieškojimo. Mūsų frakcija puikiai suvokia, kad dar viena mokesčių našta užkraunama ant verslininkų pečių gali turėti įtakos visam šalies ūkiui”, – sakė Liberalų ir centro sąjungos frakcijos seniūnas Artūras Zuokas.

Ekspertiniu vertinimu, naujų automobilių rinka sekančiais metais sumažės apie 40 proc. Šiais metais planuojama užregistruoti apie 25 tūkst. naujų lengvųjų automobilių, o 2009 metais prognozuojama tik 16 tūkst. vienetų. LAA duomenimis, pardavus vieną naują lengvąjį automobilį, pardavimų įmonė sumoka valstybės biudžetui vidutiniškai 20 tūkst. litų tiesioginių mokesčių. Nesunku apskaičiuoti, kad 2008 metais nuo 25 tūkst. automobilių biudžeto įplaukos sudarys apie 500 mln. litų. Tuo tarpu mažėjant parduodamų automobilių skaičiui iki 15 tūkst. vienetų, biudžeto pajamos sumažės iki 300 mln. litų. Todėl papildomi mokesčiai dar labiau mažins parduodamų automobilių skaičių, tuo pačiu mažins ir biudžeto pajamas.

Susitikime asociacijų vadovai atkreipė Liberalų ir centro sąjungos Seimo frakcijos narių dėmesį, kad nėra aišku kaip mokestis būtų taikomas. Be to, įžvelgiama pavojų, kad mokesčių surinkimo administravimas tiek iš įmonių, tiek iš valstybės gali pareikalauti papildomų išlaidų. Galima tik spėti, kad dabar minimas skaičius 200 tūkst. automobilių gali drastiškai mažėti ir planuojamos pajamos vėl nebus surenkamos.

Liberalų ir centro frakcija įžvelgia grėsmę, kad priėmus sprendimą apmokestinti įmonių lengvųjų automobilių naudojimą, verslininkai siekdami išgyventi sunkų ekonominį laikotarpį bus priversti savo veiklą labiau aktyvinti kaimyninėse Latvijos ir Estijos valstybėse.

 

Šaltinis: Artūras Zuokas