8 netikėti būdai, kaip sumažinti stresą

Tiek senųjų laikų mąstytojai, tiek šių laikų patarimų knygų autoriai teigia, kad atidumas – gebėjimas jausti aplinką ir gyvenimą esamu momentu – padeda sumažinti stresą, kurio patiriame kasdien.

Aštuonis paprastus patarimus, kaip sumažinti kūno ir proto nuolat jaučiamą įtampą, pateikia „The Huffington Post“, remdamasis išleidžiama zen vienuolyno meditacijų mokytojos Jan Chozen Bays knyga „Kaip sutramdyti laukinį dramblį“ („How To Train A Wild Elephant“).

 

Naudokitės nedominuojančia ranka. Jei esate dešiniarankis, kuriai nors kasdienei užduočiai atlikti pasinaudokite kairiąja ranka. Jei esate kairiarankis, naudokitės dešine. Tai gali būti dantų valymas, plaukų šukavimas ar sriubos valgymas. Jei norite didesnio iššūkio, pabandykite nedominuojančia ranka naudotis valgydami kinų lazdelėmis.

 

Nepalikite pėdsakų. Pasirinkite namuose kambarį ir savaitę stenkitės nepalikti jokių ženklų, kad juo naudojatės. Daugeliui geriausiai tinka vonios kambarys arba virtuvė. Jei toje erdvėje ką nors veikiate – gaminate valgį ar maudotės duše, po to viską sutvarkykite taip, kad jūsų pėdsakų neliktų nė ženklo – nebent tai būtų skanūs maisto ar muilo kvapai.

 

Nebenaudokite nuolat išsprūstančių žodžių. Pajuskite, kai nuolat kartojate nebūtinus žodžius ar frazes, ir pasistenkite jų nebevartoti. Nebūti žodžiai tokie, kurie kalbai nesuteikia papildomos reikšmės, pavyzdžiui, „žinai“, „tipo“, „atseit“, „iš tikrųjų“, „sakau“ ir t.t. Galite panagrinėti, kokiose situacijose šie žodžiai dažniausiai išsprūsta ir kodėl jų griebiatės.

 

Pažvelkite į savo rankas. Kelis kartus per dieną, kai jūsų rankos užimtos – spausdinate, verdate kavą ar panašiai, stebėkite jas, tarsi jos priklausytų svetimam žmogui. Tai padeda geriau pajusti, jog iš tiesų atliekate veiksmą.

 

Kai valgote, tik valgykite. Šią savaitę, kai valgysite ar gersite, nedarykite nieko kita. Prisėskite ir skirkite laiko tam, ką siūlote savo kūnui. Pažadinkite visus pojūčius – jauskite skonį, kvapą, matykite spalvas, faktūras, išgirskite sproginėjančius gėrimo burbuliukus.

 

Sakykite komplimentus. Kartą per dieną pagalvokite apie artimą asmenį – šeimos narį, draugą, bendradarbį – ir pasakykite jiems nuoširdų komplimentą. Kuo žmogus artimesnis – tuo geriau. Kuo aiškesnis ir tikslesnis komplimentas – tuo geriau. Taip pat atkreipkite dėmesį į komplimentus, kuriuos jums sako kiti. Pagalvokite, kodėl jie sakomi ir ar padeda jums geriau pasijusti.

 

Pajuskite savo laikyseną. Keletą kartų per dieną sąmoningai pajuskite savo laikyseną. Jei kūprinatės, ramiai išsitieskite. Užsimerkite ir pagalvokite, kokie pojūčiai sufleruoja, kad sėdite/stovite/gulite?

 

Stabtelėkite prieš atsiliepdami telefonu. Kaskart kai suzvimbia telefonas, stabtelėkite ir įkvėpkite, kad atsiplėštumėte nuo to, ką darote, ir galėtumėte ramiai pradėti pokalbį.

 

{diena2}