Į ką reikėtų atkreipti dėmesį perkant dviratį

Renkantis dviratį, svarbiausia yra atkreipti dėmesį į pagrindines dviračio konstrukcijos dalis.  Taigi, kas dviratyje yra svarbiausia ir į ką labiausiai reikėtų atkreipti dėmesį, o kas ne taip reikšminga? Svarbiausia dviračio dalis vadinama rėmu. Nuo šios  konstrukcijos priklauso ir dviračio paskirtis, ir  jo techninės savybės. Jei po pirkimo procedūros Jums nepatiks vairas, balnas ar pedalai, tai bus lengvai išsprendžiama problema, bet jei netiks rėmas ar šakė – tai jau rimta problema.

Esant nepatogiam rėmui, kai rėmo geometrija neatitinka Jūsų ūgio, gali atsirasti skausmai įvairiuose kūno vietose. Rėmo dydis turi atitikti ir važiavimo stilių, minkštas rėmas gesina ridą ir sugeria energiją, neteisinga geometrija apsunkina valdymą. Rėmą ir šakę geriau rinktis žinomų firmų, tikrai neapsiriksite.

 

Antras svarbus komponentas – ratai. Svarbiausi rato elementai – ratlankis, įvorė ir stipinai. Ratlankis, tai ta rato dalis, kuriai tenka visi nemalonumai: duobes, šaknys, plento kraštai, bordiūrai ir t.t.  Jie būna viengubi, dvigubi ir daugiasieniai.

 

Jei Jūs nesate ekstremalaus važinėjimo mėgėjas,  nevažinėjate į tolimus žygius, o Jūsų svoris neviršija 100 kg ir daugiau, tai ramiam pasivažinėjimui asfaltuotais miesto keliais pakaks viengubu ratlankių, o visais kitais atvejai, kad išvengti labai nemalonios staigmenos – rato „aštunkės“, „devinkės“ ar „kiaušinio“, ratlankiai turi būti tik dvigubi arba daugiasieniai.

 

Rato viduryje yra įvorės. Pigios, nekasetinės įvorės, neapsaugotos nuo purvo, jos gerai nesisuks ir ilgai netarnaus. Įvorė akimirksniu nesugenda, pirmiausiai atsiranda klibėjimas ir pašaliniai garsai (dar yra galimybė sėkmingai parvažiuoti namo). Kai kurie gamintojai nepatyrusiam pirkėjui siūlo dvigubo ratlankio ir pigios įvorės derinį, naujokui tai sudaro tvirtumo įspūdį.

 

Įvorė negali būti silpnesnė už ratlankį, dvigubo ratlankio ir nekasetinės įvorės suderinamumas negalimas – byrės įvorė.

Įvores ir ratlankius jungia stipinai. Pigus stipinai greitai surūdija, cinkuoti stipinai bijo drėgmės ir druskų, o sriegio netikslumai neleidžia gerai ištiesinti rato. Stipinų byrėjimas-nemalonus gedimas, ypač užpakalinio rato dešiniosios pusės, kada tenka nuiminėti žvaigždes.

 

Toliau labai svarbi detale – šarvas, tai tokie vamzdeliai, į kuriuos veriami trosai. Žinomi gamintojai supranta jų svarbą pavarų ir stabdžių tikslumui ir netaupo jų sąskaita. Prastą pavarų veikimą didžiąja dalimi sąlygoja šarvai ir trosai, kuriuos pakeisti nemenkas darbas ir išlaidos.

 

Dar nemažai butų svarbus centrinis miniklio velenas. Tai vieta, kur bene didžiausias perdavimo sistemos krūvis. Nemalonu, kai jis greitai sugenda.

 

Vadinasi, jau kaip ir turime dviratį su neblogu rėmu, šake, gerais ratlankiais, įvorėmis, šarvais ir trosais. Galima pataupyti perjungimo sistemos, grandinės, pedalų sąskaita, tai mažai įtakoja dviračio riedėjimą ir kainą. Ir pagaliau galima atkreipti dėmesį į balnelį ir padangas, nėra nieko paprasčiau, kaip vieną ir kitą pakeisti (tai galima padaryt iš karto parduotuvėje).Tačiau reikia paminėti, kad balnui niekas neduos jokių garantijų ir patarimų. Kol dorai nepavažinėsite nesuprasite, tinka ar netinka vieno ar kito tipo balnas.

 

Jei Jūs dar neapsisprendėte, kokiomis trasomis važinėsite, rinkitės universalias padangas, o po to nusipirksite atitinkančias jūsų važiavimo stilių.

 

Ir pabaigai. Dviratis – ne daržovė, nepardavinėjamas turguje ar maisto prekių parduotuvėse. Pati pagrindinė ir dažniausia pasitaikanti pirkėjų klaida – tai prasimanymas, kad galima nusipirkti  patikimą dviratį už labai mažą kainą. Visi pigūs modeliai tarpusavyje konkuruoja tik kokybe, čia visa esmė – pigių detalių komplektacija. Kai gamintojui pavyksta panaudoti, kokį analogą ir sumažinti bendrą dviračio kainą, nukenčia tik jo kokybė.

 

Vivi

{parasas}