Dažniausi skundai – dėl sąskaitų
Skųsdami mobiliojo ryšio paslaugų teikėjus lietuviai dažniausiai priekaištauja dėl jiems pateikiamų sąskaitų. Tai rodo Ryšių reguliavimo tarnybos, atsakingos už vartotojų teisių gynimą ryšių paslaugų sferoje, duomenys. Pernai ši tarnyba gavo 448 skundus dėl mobiliojo ryšio paslaugų. Tai 24 proc. daugiau nei 2007 m. Didžioji dauguma skundų yra dėl sąskaitų (51 proc.), tarifų ar jų keitimo, mokėjimo planų (32 proc. visų gautų skundų). Likusioji skundų dalis (16 proc.) parašyti dėl paslaugų kokybės.
Tarnybos atstovai teigia, kad per pastaruosius dvejus metus gerokai šoktelėjo skundų dėl papildomų mobiliojo ryšio paslaugų skaičius. Augimas siekia net 63 procentus.
„Papildomų mobiliojo ryšio paslaugų pasiūla labai didelė, pavyzdžiui, siūlomi įvairūs žaidimai, melodijos, informacija ar iliustracijos. Tačiau vartotojui nesuteikiama aiški informacija, kiek tokios papildomos paslaugos kainuoja. Todėl mobiliojo ryšio naudotojas, gavęs sąskaitą, būna labai nepatenkintas. Vis dėl to vertėtų nepasimesti ir būti aktyviam, mat mobiliojo ryšio paslaugų tiekėjai dažniausiai išsprendžia problemas be valstybinių institucijų įsikišimo, jeigu mato, kad vartotojas savo teises išmano“, – sako Alvita Armanavičienė, Lietuvos nacionalinės vartotojų federacijos prezidentė.
Jeigu vartotojas mano, kad jo teisės buvo pažeistos, reikėtų kreiptis į Ryšių reguliavimo tarnybą ar vartotojų nevyriausybines organizacijas. Jie ištirs, ar paslaugų tiekėjų veikla buvo tikrai nesąžininga, ir padės bei tarpininkaus ginčo metu.