Prekybos tinklai prognozuoja maisto kainų smukimą

Pagrindinių maisto produktų kainos mažėja ir mažės toliau, teigia didžiųjų Lietuvos prekybos tinklų atstovai. Pasak jų, itin kritus vartojimui, pieno, mėsos gamintojai nebeturi kur trauktis ir ieško rezervų kainai mažinti, o kepėjai kol kas tyli.

Vieną didžiausių šalyje prekybos tinklų valdanti bendrovė „Rimi Lietuva“ maisto produktų sektoriuje artimiausiu metu prognozuoja defliaciją, kurią lėmė prasta ekonominė šalies padėtis ir besikeičiantys pirkėjų įpročiai.

„Rimi Lietuvos“ generalinio direktoriaus Tony Holmbergo teigimu, pernai lapkritį gerokai sumažėjusi pieno kaina ir toliau kryptingai krenta dėl pingančių žaliavų, o duonos ir mėsos segmente pastebima kita tendencija — mažėja vartojimas, tad gamintojai mažins kainą krentant pardavimams. Anot jo, dėl pigesnės iš užsienio importuojamos produkcijos keliamos konkurencijos labiausiai defliacijos įtakai pasiduos mėsos segmentas.

„Dalis pienininkų mažina kainas jau nuo metų pradžios, šviežios mėsos kaina yra sumažėjusi 5-7 proc., tad manome, kad tokiu pavyzdžiu turės pasekti ir duonos kepėjai, ir visi kiti gamintojai“, — teigė prekybos tinklo „Maxima“ atstovė Renata Saulytė.

Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos direktorius Tomas Vaišvila pritarė, kad pigti gali tie produktai, kurių paklausa mažėja pakilus kainoms po Naujųjų metų.

Anot R.Saulytės, bendrovės atliktų vartotojų įpročių tyrimo duomenimis, šiuo metu fiksuojamas apie 8 proc. vartojimo mažėjimas, o žmonės dažniausiai perka produktus maisto gamybai namuose.

www.atn.lt