Naujiena!!!

Skelbimų paieška

Susisiekime

Nori pranešti apie įvykį, renginį???

El.paštas: naujienos@infomazeikiai.lt

Naujausi komentarai

Artimiausi renginiai

NOEVENTS

Aplankyk!!!

Grupė SEKUNDA
Vestuviniai Muzikantai vestuvėms!

Kas labiau degina kalorijas – šaltis ar karštis? PDF Spausdinti Email
Straipsnį paruošė Airina Vaičiulienė | 2010 m. gegužės 29, Šeštadienis, 08:59

Šiluma medžiagų apykaitą lėtina, o šaltis – greitina. Greita medžiagų apykaita yra vienas pagrindinių veiksnių, neleidžiančių atsirasti antsvoriui. Tačiau žiemą svorio priaugame, o vasarą jo netenkame. Yra manančių, kad vasara yra geriausias laikas mesti svorį.Kai karšta, žmogus labiau prakaituoja. Jei prakaituoja, vadinasi, dega kalorijos. Gal svorio mažėjimas priklauso nuo visai kitų priežasčių?


Anot gydytojos dietologės Žanos Antonovos, vasarą iš tiesų greičiau metame svorį. Bet ne todėl, kad gausiau prakaituojame. Šiltu metu daugiau judame, valgome daugiau šviežių daržovių ir vaisių. Kai karšta, apskritai norisi mažiau valgyti, nes sulėtėja organizmo medžiagų apykaita. Taip pat didėjant aplinkos temperatūrai, dažnėja kvėpavimas ir širdies plakimas, truputį padidėja arterinis kraujospūdis, todėl gausiai prakaituojama. Taip organizmas prisitaiko prie karščio.

 

Daugelis mano, kad geriausia kalorijų deginimo vieta – pirtis, tačiau dietologės teigimu, manantys, kad pirtyje „tirpsta riebalai“, klysta. Pirtis padeda mesti svorį, tačiau organizme sumažėja ne riebalų, o skysčių.

 

Šaltis organizmo medžiagų apykaitą greitina. Esant žemai aplinkos temperatūrai, susiaurėja odos kraujagyslės, oda pašiurpsta (žąsies oda), išsiskiria daugiau skydliaukės ir antinksčių hormonų, nevalingai susitraukinėja raumenys (drebulys).

 

Pasak Ž.Antonovos, šaltos vonios labiau pagreitina medžiagų apykaitą nei tokios pat temperatūros oras, mat šaltas vanduo kūno temperatūrą atvėsina 14 kartų greičiau. Vis dėlto žiemą svorio dažniausiai priaugame, nes mažiau judame, daugiau valgome.

 

Medžiagų apykaitą pagreitinti galime ne tik sportuodami, bet ir valgydami tam tikrus maisto produktus. Pavyzdžiui, valgomuosius ledus. Iš lūpų į lūpas sklinda žinios apie ledų dietą. Anot gydytojos dietologės, tokia dieta išties yra. „Ledai, kaip ir kiti pieno produktai, yra geras kalcio šaltinis. Šios dietos šalininkai teigia, kad kalcis skatina medžiagų ir greitina riebalų apykaitą“, – pasakojo pašnekovė. Nors ši dieta ir labai skani, jos efektyvumas nėra moksliškai pagrįstas.

 

Manoma, kad kai kurie maisto produktai dėl juose esančių biologiškai aktyvių fitocheminių medžiagų skatina riebalų apykaitą. Tokių medžiagų yra cikorijose, manguose, salieruose, kartokų rūšių salotose.

 

 
Kiti straipsniai šioje kategorijoje
Pridėti naują komentarą
KOMENTARAI
Vardas:
El. paštas:
 
Komentaro pavadinimas:
Žemiau galite rašyti savo komentarą:
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
Įveskite paveiksliuke matomus simbolius.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

KOMENTARAI

Sukūrė Inforena   Kuriant panaudota atvirojo kodo TVS Joomla