Naujiena!!!

Skelbimų paieška

Susisiekime

Nori pranešti apie įvykį, renginį???

El.paštas: naujienos@infomazeikiai.lt

Naujausi komentarai

Artimiausi renginiai

NOEVENTS

Aplankyk!!!

Grupė SEKUNDA
Vestuviniai Muzikantai vestuvėms!

Keturi kulinariniai mitai PDF Spausdinti Email
Straipsnį paruošė Airina Vaičiulienė | 2010 m. vasario 28, Sekmadienis, 08:22

1 mitas: sviestas genda kambario temperatūroje


Ne visiškai tiesa. Sviestas, aišku, suges, jei jį ilgai laikysite kambario temperatūroje, tačiau tikrai ne taip greitai kaip pienas ar rūgpienis. Ir to priežastis - Patiekalų receptai esančios druskos, kurios pristabdo bakterijų dauginimąsi. Sviestas greičiau suges, jei laikysite jį ant tiesioginių saulės spindulių, taip pat jei jis sąveikaus su deguonimi. Būtent todėl mitybos specialistai rekomenduoja šį produktą laikyti neskaidriame inde.

2 mitas: alkoholis visiškai išgaruoja gaminant patiekalą


Netiesa. Kadangi alkoholis užverda žemesnėje temperatūroje, priimta manyti, kad gaminant padažus ar kitus patiekalus jis iš jų išgaruoja. Tačiau, kaip teigia patyrę kulinarai, ant silpnos ugnies gaminant padažą, kurio sudėtyje yra vyno arba likerio, išlieka apie 50 proc. alkoholio. Tikslus procentas priklauso nuo to, kaip ilgai gaminamas patiekalas, taip pat nuo indo dydžio ir t.t.

Kaip teigiama viename tinklalapių, alkoholio, įpilto į patiekalą, lieka:

    * po 15 min. virimo - 40 proc.;
    * po 30 min. - 35 proc.;
    * po valandos - 25 proc.;
    * po 1,5 val. - 20 proc.;
    * po 2 val. - 10 proc.;
    * po 2,5 val. - 5 proc.


3 mitas: bulvės gali "išgelbėti" persūdytą sriubą ar troškinamą mėsą


Netiesa. Bulvės šioje situacijoje menkos pagalbininkės. Jeigu į persūdytą sriubą įdėsite bulvių, jos taip pat taps sūrios, bet sriubos skonis nepasikeis. Bulvės tiesiog sugers dalį sūraus sultinio. Todėl norint išgelbėti sriubą reikia ją skiesti vandeniu, o į troškinamą mėsą galima pridėti šiek tiek acto arba cukraus.



4 mitas: verdamos daržovė praranda naudingąsias savybes


Netiesa. Aišku, koncentracija jų mažėja. Tačiau tai pasakytina apie vitaminus. O štai geležis ir kalis nedingsta net termiškai apdorojant daržoves. Be to, tiek žaliose, tiek virtose daržovėse yra maistingųjų skaidulų, stimuliuojančių virškinimo sistemos darbą. Daugiausiai maistingųjų medžiagų lieka daržoves šiek tiek apvirus garuose. Be to, jas reikia pjaustyti kuo stambesniais gabalais.

 

ŠALTINIS: Lietuvos sveikata.

 
Kiti straipsniai šioje kategorijoje
Pridėti naują komentarą
KOMENTARAI
Vardas:
El. paštas:
 
Komentaro pavadinimas:
Žemiau galite rašyti savo komentarą:
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
Įveskite paveiksliuke matomus simbolius.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

KOMENTARAI

Sukūrė Inforena   Kuriant panaudota atvirojo kodo TVS Joomla