Naujiena!!!

Skelbimų paieška

Susisiekime

Nori pranešti apie įvykį, renginį???

El.paštas: naujienos@infomazeikiai.lt

Naujausi komentarai

Artimiausi renginiai

NOEVENTS

Aplankyk!!!

Grupė SEKUNDA
Vestuviniai Muzikantai vestuvėms!

Kinai Lietuvoje ieško kuo didesnių gintarų PDF Spausdinti Email
Straipsnį paruošė Administratorius | 2013 m. rugpjūčio 02, Penktadienis, 15:17
Įpusėjus vasarinių turistų sezonui prekiautojai suvenyrais skaičiuoja, kad jiems taupyti labiausiai bando lenkai, daugiausia išlaidauja amerikiečiai ir rusai, o maišais gintarą perka kinai. Viena populiariausių lauktuvių iš Lietuvos – nebrangūs magnetukai ir puodeliai.
Kinams reikia kuo didesnių gintarų

„Pastebėjau, kad suvenyrais nelabai domisi skandinavai – apžiūri, bet nieko neišsirenka. Panašiai ir vokiečiai. Lenkai taupo. Dažniau ką nors perka prancūzai, italai“, – pasakojo Vilniaus senamiestyje įsikūrusios įvairių aksesuarų, meno dirbinių, drabužių parduotuvės „Šapokliak salonas“ pardavėja.

Duris varstantys skandinavai santūresni ir pirkti nelinkę – jiems labiau rūpi restoranai nei suvenyrai.

Prieš trejetą metų Vilniaus senamiestyje įsikūrusių suvenyrų parduotuvių darbuotojai Alfa.lt pasakojo, kad užsieniečiams įdomūs lietuviški mediniai rūpintojėliai. „Pirma juos pasičiumpa, o paskui klausia, kas tai yra, išsiaiškinę nepadeda, matyt, mūsų rūpintojėliai jiems gražiai atrodo“, – turistų skonį komentavo suvenyrų parduotuvės „Baltic Souvenir“ pardavėja Laima.

Užsieniečių skonis per kelerius metus nepakito – vokiečiams, skandinavams, amerikiečiams ir toliau patinka lietuviškas linas, rūpintojėliai, o tuo metu sostinę užplūstantys kinai neatsispiria lietuviškam gintarui.

„Kinai iš visų turistų labiausiai išsiskiria – išvaizda, elgesiu, pinigais. Jie išleidžia labai daug pinigų, jų kitokie pirkimo mastai. Kai pradėjome dirbti, tai labai stebino. Kartą į parduotuvę atėjo paprastai apsirengęs vyriškis kinas ir prekybos centro maišelyje atsinešė krūvą pinigų. Nebuvome mačiusios, kad turistas vienoje vietoje nešiotųsi tiek grynųjų pinigų“, – išskirtinį klientą, juvelyriniams dirbiniams paklojusį daugiau nei 10 tūkst. litų, prisiminė Vilniaus senamiestyje esančios gintaro papuošalų parduotuvės „Amber Queen“ pardavėjos Julija ir Simona.
 

Piniguoti kinai graibsto baltąjį gintarą, neapdirbtus gintaro gabalus ir renkasi kuo didesnes apyrankes. Kuo masyvesnis papuošalas – tuo aukštesnis kino statusas visuomenėje. Tuo metu italai dairosi į smulkius papuošalus, o amerikiečiai propaguoja šypsenų kultūrą – net ir artimiausiems šeimos nariams, besimatuojantiems juvelyrinius dirbinius, tiesiai nepasako, kad šie jiems netinka.

Dairosi pigių suvenyrų


Tiesa, svečiai iš Jungtinių Amerikos Valstijų ar Rusijos emocionalesni ir, pamatę patikusį daiktą, dosniai atveria pinigines. „Daugiausiai pinigų lauktuvėms nebijo išleisti svečiai iš Amerikos bei Rusijos. Kita vertus, ir rusakalbių yra įvairių, kai kurie derasi iš paskutiniųjų ir labai skaičiuoja. Sunku nuspėti, iš kur jie, tiesiog susišnekame rusiškai.

Derėtis mėgsta ir Kaukazo šalių atstovai. Lankus įvardinčiau kaip mažiausiai perkančius, dažnai tik žiūrinėja. Japonai, britai, skandinavai, vokiečiai – jei jiems patinka, tai ir perka“, – savo pastebėjimais pasidalijo Kauno senamiestyje esančios suvenyrų parduotuvės „Grantus“ pardavimo vadovė Gabrielė Šitovaitė.

Pagrindiniai suvenyrų pirkėjų srautai nusėda Vilniuje, Kaunui, kaip pasakojo suvenyrų parduotuvės darbuotoja, laiko ir pinigų lieka mažiau. Užtat užsieniečiai dairosi originalesnių dovanų nei įprasti magnetukai, raktų pakabukai ar bokalai.

„Vasara nebloga, jaučiasi didesnis entuziazmas pirkti. Pastebėjau, kad pirmojoje vasaros pusėje daugiau išleidžia vienas žmogus ar kompanija negu didesnės grupės. Antroje vasaros pusėje turistų pagausėja“, – sakė G. Šitovaitė.

Druskininkų turistai pinigais nesišvaisto: renkasi magnetukus, atvirukus, puodelius, lėkštutes su miesto atributika. „Girdime komentarus, kad draugams ir artimiesiems dažniausiai vežami magnetukai ir lėkštutės, o sau žmonės perka puodelius. Ne taip dažnai perkamos kepuraitės ar marškinėliai“, – sakė Druskininkų turizmo ir verslo informacijos centro turizmo informacijos vadybininkas.

„Suvenyrų mados nelabai keičiasi – jau daug metų patys populiariausi yra pigiausi suvenyrai: atvirukai ir magnetai, visa tai, kas kainuoja iki 10 litų“, – antrino jam Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centro vadybininkė Jurgita Neniškienė.

Miesto svečiai mielai perka marškinėlius su užrašu „Klaipėda“, turistai iš kruizinių laivų labiau domisi suvenyrais už užrašu „Lietuva“. Plačiausiai pinigines atveria turistai iš Rusijos, išlaidūs ir vokiečiai.

Vilioja „konservais“ su akmenukais


Prieš trejetą metų Klaipėdos turistai susiviliojo naujove – konservų dėžutėmis su pajūrio akmenėliais, medžio gabalėliais ar lietuvišku smėliu. Keliolika litų kainuojantį suvenyrą pamėgo nebrangių išskirtinių lauktuvių ieškantys keliautojai.

„Dabar mes turime ne tik konservuotų akmenėlių, bet ir smėlio, smėlio su gintaro gabalėliais, jūros išplautų medžio gabalėlių konservų. Šie suvenyrai patraukia kone visų akį ir sukelia šypseną, o per sezoną jų parduodame apie 40 vienetų – pas mus turizmo informacijos centre apsilanko daugiau nei 60 000 turistų per metus.

Mes tikrai jaučiame originalių suvenyrų trūkumą, bet čia atsiranda kitas aspektas – jei menininkas sukuria ką nors įdomaus, jis nori daug už savo produktą gauti, o žmonės paprastai pageidauja pigių suvenyrų“, – pasakojo J. Neniškienė.


 
Kiti straipsniai šioje kategorijoje
Pridėti naują komentarą
KOMENTARAI
Vardas:
El. paštas:
 
Komentaro pavadinimas:
Žemiau galite rašyti savo komentarą:
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
Įveskite paveiksliuke matomus simbolius.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

KOMENTARAI

Sukūrė Inforena   Kuriant panaudota atvirojo kodo TVS Joomla