Naujiena!!!

Skelbimų paieška

Susisiekime

Nori pranešti apie įvykį, renginį???

El.paštas: naujienos@infomazeikiai.lt

Naujausi komentarai

Artimiausi renginiai

NOEVENTS

Aplankyk!!!

Grupė SEKUNDA
Vestuviniai Muzikantai vestuvėms!

10 būdų gaminti sveikiau PDF Spausdinti Email
Straipsnį paruošė Administratorius | 2012 m. birželio 25, Pirmadienis, 11:44

Atraskite naujų būdų suteikti daugiau maistingumo namuose gamintiems patiekalams!

Rinktis sveiką maistą – svarbi geresnės sveikatos sąlyga. O būdų, kaip sveikatos žinias įsileisti į virtuvę – ne tiek jau mažai.

Pirmas dalykas, kurį turėtumėte padaryti – tai kiekvieną receptą vertinti ne kaip vienintelį teisingą variantą gaminant patiekalą, o drąsiau improvizuoti renkantis sveikesnes sudėtines dalis ar savaip jas patobulinant.

1.  Skrudinti – liesiau. Skrudinant ir kepant įvairius produktus dažniausiai pakanka minimalaus kiekio riebalų. Daugelyje receptų sviestą ar taukus galima neskausmingai pakeisti aliejumi. Į troškinius ar apkepus vietoje dalies aliejaus galima įpilti šlakelį vandens – jis taip pat leis gaminamam patiekalui neprisvilti. Jei iki šiol mėgote labiau apskrudusius, intensyvesnio skonio kepinius, pamėginkite tai kompensuoti gausiau užbarstytais prieskoniais.


2. Odelėms – NE.
Vištienos su odelėmis ir be jų kaloringumas skiriasi net visu ketvirtadaliu! Kad ir kokios gardžios būtų odelės, jose apstu mūsų širdies ir kraujagyslių sistemai kenksmingų sočiųjų riebalų. Taip, be odelių iškepta mėsa gali būti kiek sausesnė. Tad griebkitės gudrybės: mėsą marinuodama pakiškite prieskonius po odele, jais įtrinkite mėsos paviršių, kepkite taip pat su odele, bet nulupkite ją prieš pat valgant.

3. Išspauskite citrinos.
Daugiau skonio ir mažiau kalorijų bus jūsų patiekaluose jei salotas, troškinius gausiau gardinsite citrinos sultimis – tiesiog pakeiskite jomis dalį aliejaus. Citrinų ar apelsinų sultys taip pat taps puikiu vaisių salotų padažu vietoje cukraus ar grietinėlės. Jos idealiai tinka netgi makaronų salotoms! Beje, nepamirškite, kad galima panaudoti ir citrinos žievelę: nutarkuokite geltonąją jos dalį ir gardinkite žuvies, jūros gėrybių patiekalus, troškinius, sriubas.

4. Sūrį rinkitės atidžiai.
Kai patiekalus gardinate švelnesniu, beveik bekvapiu sūriu – jo paprastai reikia daugiau kad pajustumėte skonį. O, kaip žinia, sūris – kaloringas produktas. Todėl rinkitės arba sumažinto kaloringumo, arba kvapnesnį sūrį – jie padės laimėti kovą su kalorijomis nepaaukojus gero patiekalo skonio.

5. Jogurtas – ant visko.
Nors reklamos vaizdo klipe ant visko raginama dėti majonezo, jei rūpinatės savo svoriu ir sveikata, geriau dažniau jį pakeiskite natūraliu jogurtu su prieskoniais.  Jogurtas daugelyje patiekalų kuo puikiausiai pakeičia ir grietinę ar grietinėlę.

6. Tirščiau – gardžiau.
O gali būti ir sveikiau. Priklausomai nuo to, kuo tirštinsite sriubą ar padažus. Galima tai daryti miltais, o galima pertrintomis daržovėmis.  Pastarasis būdas atims kalorijų ir pridės daugiau maistingumo. Patiekalus kuo puikiausiai tirština morkos, kalafiorai, brokoliai, cukinijos, moliūgai. Tokios trintų daržovių tyrės galite pasigaminti iš anksto ir užšaldyti ją kubeliais šaldymo kameroje. Bus greita, skanu ir efektyvu!

7. Varškės triukai.
Ne paslaptis, kad kai kurie varškės patiekalai yra itin kaloringi. Labiausiai – maskarponė ir rikota. Tad jei gaminant patiekalą prireiks šių ingredientų, keiskite juos pertrinta riebesne varške, o riebią varškę – liesa. Jei reikia – išsukite varškę su keliais šaukštais grietinėlės ar jogurto. Jos konsistencija bus švelnesnė, o kalorijų vis dėlto kur kas mažiau nei tame pačiame kiekyje rikotos ar maskarponės.

8. Daugiau daržovių!
Dietologai rekomenduoja kasdien suvalgyti ne mažiau kaip 5 porcijas šviežių vaisių ir daržovių. Jos puikiai papildo bet kokį jūsų valgiaraščio patiekalą. Pasistenkite jų vartoti dar daugiau. Pjaustykite daržovių bei vaisių į visus patiekalus: omletus, apkepus, dėkite ant sumuštinių, galite net įmaišyti į mėsos faršą. Taip ne tik suvartosite gausiau daržovių, bet ir... mažiau viso kito!

9. Mažiau grietinėlės.
Grietinėlės reikia jūsų kreminiai sriubai ar desertui? Keiskite ją lengvesne, ne tokia riebia. Sakote, nuo to nukentės patiekalo skonis? Tada pakeiskite bent jau pusę grietinėlės normos neriebia – skonis nukentės minimaliai, o kalorijų sutaupysite ne tiek jau ir mažai.

10. Marinuokite namuose.
Didelę dalį marinuotų kepsnių kaloringumo sudaro... pats marinatas. Todėl nepatingėkite marinuoti mėsą namuose. Tam galėsite naudoti mažiau riebalų, daugiau prieskoninių žolelių, vaisių sulčių.

 
Kiti straipsniai šioje kategorijoje
Pridėti naują komentarą
KOMENTARAI
Vardas:
El. paštas:
 
Komentaro pavadinimas:
Žemiau galite rašyti savo komentarą:
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
Įveskite paveiksliuke matomus simbolius.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

KOMENTARAI

Sukūrė Inforena   Kuriant panaudota atvirojo kodo TVS Joomla